Mamma! Jag måste baka! 21 december













Medan jag lagade midda för två dagar, bakade Viktor
en chokladsockerkaka till skolan!

-Jag ska ha en kaka med till skolan på onsdag, sa Viktor igår.
-Skulle inte tro det, sa jag.
-Jaaaaaaaaaaaaaaaaag skaaaaaaaaaaaaa ha en kaka med till skolan!!
-ALLA kommer ha kaka med sig o vi ska ha julmys.
Kom ju jätte lägligt mitt i allt julstök.
Mamman gav sig o mitt i matlagning, inköpsplanering,
julklappsinslagning och annat julstök, stod så Viktor o bakade en kaka.
Jag sa att han fick göra den själv.
Jag gav honom en kokbok o sen gjorde han den själv.
Då blev det helt plötsligt inte så jobbigt.
Förutom att barn tycks tro att använda skålar och slevar diskar sig själv.
Kvar stod jag med smutsdisken.
O Viktor med en chokladsockerkaka.
Nöjd o belåten.

Mamma o jag körde o handlade all julmaten i kväll.
På vägen smet vi inom några affärer för att
köpa de sista julklapparna.
Nu är jag klar.
Klar med alla inköp.
Nu är det bara köttbullarna, patén och julskinkan som ska göras.
Eventuellt kokar jag knäck o bakar pepparkakor också.
Jag får se vad jag hinner med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0