Lucia! 13 december



Julgrisen har späkt sig ännu en gång!!

 
  

Satte mig rakt upp i sängen i morse.
Eller rättare sagt, mitt i natten.
Röster från vardagsrummet
som absolut inte skulle vara där.
Det kom från tv:n.
Vem f*n
satte på den mitt i natten.
Ingen i familjen i alla fall för alla låg o sov.
Det måste vara katt f*n som trampat på controllen.
Lagom irriterad la jag mig igen.
Kunde inte somna om.
Låg bara o retade mig på att jag blivit väckt.
O var irriterad för att alla andra låg o sov o inte jag.
Gick därför upp innan klockan ringde.
Lika bra det.
slipper jag reta mig.

Idag är det Lucia.
På jobbet
 har det planerats.
Det har tisslats.
O det har tasslats.
Vi är några stycken som har varit med o fixat till julfesten.
Det är kul.
Jag älskar fixa fester!

Första överraskningen var ett luciatåg med
bara grabbar.
De var med både Lucia, stjärngossar och tärnor.
Vilken syn.
O vilken sång.
Helt obetalbart.

Efter det frossade vi i sillar, laxar och skinkor
och ännu en gång kände man sig som en julgris (det fick bli dubbelpass
på crosstrainern nu i kväll..)
Jag hade satt ihop ett musikquis och delat
in i lag som vi sen körde.
Fina vinster till vinnande laget.

Sist men inte minst kom tomten.
Fast vi körde fiskedamm.
Det tyckte vi var lite roligare.
O alla hade varit snälla och fick julklapp (även jag!!)

Helt slut körde julgrisen direkt till Lady Lounge.
Vibbade och crosstrainade.
Bort med späcket.
Bort med julmaten som hänger som ett viktbälte runt midjan.

Viktor hade gått hem från skolan för han hade huvudvärk.
När jag kom hem från träningen hade han kräkt.
Det var en väldigt klen liten kille som mötte mig.
Kunde inte äta eller dricka.
Så nu är vinterkräksjukan på besök.
O jag hoppas det blir en väldigt snabb visit.
Nu åker handspriten fram.
Nu saneras toaletterna.
Nu är jag hygienpolis.
O kollar alla i familjen (även Micke)
så man tvättar händerna (typ hela tiden..)
Det är bara att hoppas att man slipper bli smittad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0