Lille Julafton! 23 december









Det hade snöat ännu mer under natten.
Det som vi hade skottat bort för ungefär femioelfte gången,
var åter täckt med snö.
Bilen såg man knappt och man fick putta upp ytterdörren.
Trots all snö, körde jag o tränade.
Skam
den som ger sig för lite snö.
Ska det ätas under julen, ska det också tränas.
Sagt och gjort.
Jag stuvade in Markus i bilden o sen körde vi.
Så länge man kör sakta går det bra.

När träningen var avklarad o vi kommit hem,
satte jag igång med lite matlagning.
Köttbullarna
rullades o stektes.
Skinkan griljerades.
Patén som var planerad att göras idag, gjorde jag i går kväll.
En rätt mindre att laga.
Vet banne mig inte om jag hunnit även den idag.
Allt tar så mycket längre tid än man tänkt sig.

Skinkan är som godast när den precis blivit griljerad.
Därför blev det skinka, julköttbullar och lax till midda i kväll.
Liten försmak på julbordet till i morgon.
Maten fick MVG.
Även
av barnen.

Nu har vi väldigt juligt hemma.
Granen är klädd.
Julstjärnor o Hyacinter.
Knäck.
Julgodis.
Tomtar.
Julkrubba.
Änglar.
Lussekatter.
Pepparkakor.
Allt
är på sin plats.
Nu är det bara tomten vi väntar på.



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0