Knäckkok! 22 december





Det är inte jul om man inte kokar knäck.
Så idag har det puttrat från spisen o doften av kola har spritt sig i köket.
Viktor har skållat o hackat mandel o han har mortlat Turkisk peppar.
Hälften lakritsknäck o hälften mandelknäck.
Lakritsknäcken
har jag hittat hos www.ceccesblogg.blogg.se.
Sen har jag lekt prickleken o försökt fylla de supersmå formar
som man ska ha knäcken i, utan att spilla!
Det var en prövning.
Under tiden
 hann knäcken stelna så till slut var det mest klumpar.
Klumpar jag fick klicka ner med hjälp av två skedar.
Nu vet jag varför jag bara kokar knäck vartannat år.
Just för att det blir så kletigt när jag gör det.
Förmodligen tar jag knäcken för sent från spisen, inte vet jag.
Ändå gör jag kultestet varannan minut.
Smaken är det inget fel på i alla fall.

Nu har barnen börjat sitt jullov.
Det tog ungefär 30 minuter sen var de ovänner.
Fula ord haglade från vardagsrummet.
En som grät o en som flinade.
En näve
for genom luften, menad att träffa men
den andre hann ducka.
Jag
har inget tålamod.
-Sluuuuuuuta
innan jag blir galen.
-O blir jag galen spärrar de in mig.
-O spärrar de in mig får ni fira jul UTAN mig!!!
Efter det lilla utbrottet blev det tyst.
I ungefär 30 minuter.
Sen var det igång igen.
Är det så här julen ska se ut!!






Kommentarer
Postat av: Fishing Girls Ulla

God Morgon Patricia. Hoppas du kan koppla av och ha en riktig skön JUL. Kramisar från Ulla

2010-12-23 @ 08:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0