Jävla katter! 27 december




Hela familjen
satt o mös framför tv:n o kollade
sista delen av Sagan om Ringen i går kväll.
Som vanligt började jag frysa o bad Markus skicka mig filten.
-den luktar illa, säger han o hivar över den till mig.
Som luktar på filten och utan tvekan konstaterar att det är kattkiss.
Jävla katter!!

Nu när det är snö och kallt, vill de inte gå ut.
De står o jamar vid dörren hela dagarna men när man öppnar
bara stirrar de ut i snön o vänder på klacken.
Vilket innebär att kattlådan konstant är överfull.
Fattar inte
var allt pink kommer i från.
Förmodligen har lådan varit överfull o då går de inte i den.
Utan i våra filtar.
Jävla katter!
Soffan stinker o filtarna är bara till att kasta.
Jävla katter!

Det var ju sådär kul o gå upp i morse.
Hela familjen sussade sött.
Hela världen sussade sött kändes det som.
När jag körde iväg (efter att ännu en gång fått sopa
bilen ren från snön som kommit under natten)
var det helt öde på gatorna.
Nästan hela vägen in till jobb var det öde.
Sen var det inte så öde längre.
Alla semesterfirare verkade ha väntat på att vi skulle komma tillbaka.
Liiiiiite kaosaktigt sådär första dagen efter julledigheten.



Nu ska jag gå o tömma kattlådan så vi
slipper slänga fler filtar här i huset.
Jävla katter!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0