Fishing Girls julfest! 7 december











Ja den missar man inte gärna!
Ska mycket till för att inte komma.
Förra året kunde inte jag för Markus hade sin julfest i skolan då.
Attans!
I år var vi hos Karin i deras NyaJätteFinaMedPerfektLäge lägenhet.
Öppen brasa och utsikt över havet.
Najs.

Söta Karin var julklädd med luva och rött läppstift.
En riktig liten nissa.
I köket puttrade o fräste det.
Det dignade av läckerheter.
Alla hade bidragit med något gott.
Jag hade med mig av det som jag tycker bäst om, lax.
Sen satte matorgien igång.
Alla hade sparat sig för man vet att det brukar bli mycket mat.
Vi åt o vi åt o vi åt

Förr hade vi alltid julklappsutdelning.
Alla köpte en grej för 50 kronor som skulle vara fiskerelaterad.
I början var vi super ambitiösa.
Ideérna verkade aldrig ta slut.
En jul hade Christel packat in en riktig fisk i ett paket:)
Men ideérna tog slut.
Vi fortsatte med julklappar men det fick bli vad man kunde komma på.
Jätte trevligt det med.
Sen tog kanske fantasin slut även där, inte vet jag,
för nu köper alla två trisslotter var.
Som också är en kanonidé.
För tänk om vi vinner!
En fiskeresa till något fjärran land med exotiska fiskar (o goda drinkar)

Igår räckte inte ens vinsten till bussen hem.
75 kr
skrapade vi fram.
Blir nog nya lotter.

Det tog lite tid att köra hem eftersom det först töat o sen fryst på.
Värsta isbanan!
Somnade nog på två röda.
Kändes som jag precis somnat när klockan ringde i morse.
Vände mig om och lotsades att det fortfarande var natt.
Gick inte så bra.
Masade mig in i duschen o piggnade till.

Fick kväva en stor suck när jag satte mig i bilen
o den elaka orange lampan lös att det var dags att tanka.
Hade ju givetvis sett det redan igår men tänkte att det tar jag i morgon bitti.
Det kändes inte som en jätte bra idé i morse kan jag säga.
Dels för att jag hatar tanka, dels för att det var väldigt blåsigt o kallt.

Idag är det Lady Lounge som gäller.
Det ska vibbas o det ska crosstrainas.
Ska bränna de kalorier som jag stoppat i mig i helgen.
Ska fortsätta trolla bort muffinsmidja o gäddhäng.
Går jätte bra:)


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hej fiske-kompis.

Tack för skjutsen hem, och tack för senast.

Alltid lika roligt att läsa din blogg.

Ha de gott.



Många kramar

Ulla

2010-12-08 @ 08:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0