11 dagar kvar! 11 augusti


Markus

Emma, Jordan och Jibril

Brorsan!

Dagarna flyter in i varandra.
Det är då man vet att man har semester.
Vi sover länge och är uppe sent.
Vi umgås med vänner och vi äter och dricker gott.

Emma kom ut med sina killar och stannade hela dan.
Det var länge sen vi sågs o det var så mysigt.
Killarna o även Emma badade trots att det var mulet.
Emmas minsta är två och ett halvt år....
Jag hade glömt hur intensiva de är.
Jag hade även glömt hur klåfingriga de är.
Stackars Emma for som en jehu o ajabajade
o torkade o jag vet inte allt.
Fatta hur skönt jag tycker det är o ha "stora" barn!!!

På kvällen var vi hembjudna till Johanna och Figge.
Det var en grå o mulen dag men det sprack upp
fram mot eftermiddagen.
Dock alldeles för kallt för att kunna sitta ute.
Johanna hade lagat fisksoppa.
Passade utmärkt med en varm o god soppa när det
var lite kyligt ute.
Som alltid hade vi supertrevligt o de lärde oss
ett nytt kortspel som var kul.
Trots att killarna vann storslaget.
Jag skyller på dåligt vin....:)

Nästa dag vaknade vi nån gång fram emot förmiddagen o
åt en sen frukost.
Jag körde till stan för att växla och klippa mig.
Måste ju vara fin nu när man snart blir 40.

Emma hade glömt sina badkläder så jag svängde inom
henne o blev bjuden på lunch i deras trädgård.
Levergryta!
Hmm.
Tog en tugga men var skeptisk.
Men hennes man är dukigt på att laga mat o
det var fantastiskt gott.

Fick skyndat mig hem för vi skulle ha brorsan på midda.
Oxfilé.
Det är nog det bästa kött jag vet.
Det bara smälter i munnen.
Det blev som vanligt en trevlig kväll o
vi kunde faktiskt sitta ute hela tiden.
Med filtar om sig gick det bra men man
kände när man varit inne hur fuktigt det var ute.

Idag är det 11 dagar kvar innan jag kommer
med i 40 ligan.
Jag är som ett barn.
Längtar till min födelsedag och ser fram emot att bli 40.
Jag har sagt ända sen jag blev 39 att jag är 40 om någon frågat.
Det är lite pondus i det tycker jag.
Resan till Kreta är förstås en present.
Även om jag inte fyller år när vi är där för det
krockar med skolstarten, kommer vi nog
fira mig på något sätt nån kväll.


Ett bevis för att killarna faktiskt kan leka med
annat än tvspel o Nintendo.
Viktor och kompisen Elias har byggt en jättekoja o haft
riktigt kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0