Sommarpratare! 7 augusti



Jag är helt fast i radioträsket.
Har upptäckt det här med sommarpratare.
klockan ett
börjar det.
skruvar jag upp ljudet så högt att vi får
skrika om vi ska prata med varandra.
Jag har missat en hel del men repriserna skvalar
ut från vår radio hela dagarna.
Perfekt semester nöje!
Från radioskval till musik som pumpar ut från min Ipod.
En lång runda blev det igår i löparspåret med min springmusik
högsta volym.
Kändes skönt
att komma igång igen.
Har inte sprungit på en hel vecka o vågen pekar
för mycket åt fel håll.

Var hos Hampus o Camilla på kvällen och fick
som vanligt supergod mat.
Trevlig kväll
och nöjda o belåtna lullade vi hem i natten.

Drog ut Micke på en långpromenad.
Han har också några (många) kilo som bitit sig fast runt midjan.
Jag beslutade
att en långpromenad är vad som
står på schemat fram till vi ska till Kreta.
Jag vägrar åka iväg som två flodhästar.
Nu ska jag bara övertyga Micke.
Jag kommer ju springa utöver det men för
Micke är det den enda motion han får.

I kväll ska vi ha en egen liten kräftskiva.
Alla i familjen gillar kräftor så jag har köpt tre paket!
Jag äter lätt ett helt paket själv.
Det går i hundranittio!
Dessutom blir det goda ostar o gott bröd.
Ska nog inte ställa mig på vågen i morgon!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0