Halloween?? 31 augusti


Alldeles för tidigt med pumpor redan i augusti!!

Jag har inte sprungit hemmavid på över en vecka.
Johanna och jag har sprungit hos henne.
Igår sprang jag runt byn.
Hur mycket
kan hinna förändras på en vecka egentligen!
Tydligen jätte mycket.
Åkrarna är numera fulla av stora oranga pumpor.
HUR
har de hunnit växa sig så stora o oranga på en vecka!!!
Dessutom påminner de en aaaaaaning om Halloween.
I augusti ska man inte bli påmind om Halloweeen.
Fel, fel, fel!!
Halloween innebär höst, mörker och kyla.
Jag förväntar
mig sensommar.
Jag förväntar mig just nu en Brittsommar.

Därför har jag fortfarande skor med öppen tå.
Jag vägrar hösten!
Men jag fryser om fötterna och i morse
var det riktigt kallt när jag ut till bilen.
Får väl inse att hösten trots allt är på väg
och investera i höstjacka och stövlar.
Även om det bär emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0