50 års partaj! 28 augusti






Tänk att en telefon kan vara så rolig!

Det är bara hos mamma o pappa tiden står stilla.
Ingen micro, var sist med video och denna gamla
visp som skulle passat perfekt på antikrundan!!


Första arbetsveckan avklarad.
Det gick över förväntan.
Trodde jag skulle hänga över skrivbordet i en sovande ställning,
hela veckan.
Men orken räckte ända fram till fredagen,
klappade jag ihop av trötthet.

I går blev jag grattad av mina arbetskollegor.
Frukost o paket.
I like.
Vin o ett presentkort
på en ansiktsbehandling.
Undrar vad det betyder.
Förmodlingen att de tycker att jag ser gammal ut.
Där finns o välja anti age behandlingar....
Det kommer jag unna mig någon dag.

På eftermiddagen kom jag in i det jag kallar komatröttheten.
La mig på soffan o höll på att dö, kändes det som.
Fick rycka upp mig o skaka liv i kroppen för
vi var bjudna på kräftskiva hos mamma o pappa.
O kräftor tackar man inte nej till.
Det sörplades o skojades o tröttheten lyckades jag
hålla tillbaka.
Men när vi kom hem, bokstavligen rasade jag i säng
o somnade innan jag lagt huvudet på kudden.

8:30 ringde klockan.
JAG VILL HA SOVMORGON!!.
Det betyder sova till 10.
Iväg på fotbollsmatch med Viktor i Staffanstorp.
De vann o var kanonduktiga.

I kväll är det fest igen.
Lena 50 år.
Det är power i att fylla 50.
Stor fest med 80 bjudna.
Idag blir det tjo o tjim o dans hela natten.
Bara för att vi ska upp i morgon igen för
då är det Markus tur att spela match.
Sånt är livet.
Vill man ha roligt på kvällen får man bita i det sura äpplet dagen efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0