Vad var det jag sa! 3 april


Barnen o jag färgade ägg!



Några av våra färgade ägg.

Projekt Micke höll på att sluta som jag
förutspådde att det skulle.
OM jag inte räddat situationen.
Två Elfabackar blev inhandlade.
Det klarade han av.
Fast det var viktigt för honom att jag skulle
titta på dem och beundra hans inköp.
Innan han begav sig till affären sa jag att
det är viktigt att du mäter innan.
Det har jag gjor sa han.
Visserligen hade han mätt men missat
att nere vid golvet låg en tjock list.
Ojdå!
Nu fick de två backarna plötsligt inte plats.
Jag måste fundera en stund hur vi ska lösa detta,
blev svaret men då fick jag gripa in.
Klart på fem minuter o Micke blev väldigt
imponerad av resultatet.
projekt Micke övergick till projekt Patrulla.
Som vanligt!
Ordning o reda
o i morgon bär det av till tippen.

På Skärtorsdagen roade vi oss hemma hos Johan o Cia.
God mat, tjo och tjim o mycket vin.
Lagom snurrig
tog vi en taxi hem o stupade i säng.

På långfredagen fick vi besök av Emma o Jordan.
Vi fikade o snackade skit hela dan.
På kvällen dukades det upp ett riktigt Påsk bord
som vi avnjöt med Kristin o Mattias o deras killar.
Spelade Canasta o tjejerna vann storslaget.
Första gången faktiskt o det kändes såååå skönt.

Hela familjen sov till halv elva på lördagen.
Killarna fick gå skattjakt o leta upp sina ägg.
Som jag anade blev jumbokulorna en hit.
Rensade, städade o tvättade.
Sprang en runda
o vädret var kanon.
I kväll blir det ännu mer påskmat hos mamma o pappa.


Påskbuffén är uppdukad.



Påskpuss av Mattias!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0