Tandställning eller inte! 29 april



En sån här tandställning hade jag när jag var liten.
Eller rättare sagt säkert fem stycken hann jag väl med
eftersom jag hade den mer i handen än i munnen och
lyckades förlägga den jämt.
Min stackars mamma har rensat många sopsäckar
i matsalen på skolan när jag råkade slänga den
då jag lagt av den på brickan när jag skulle äta...


I morse ringde kl 06.00.
En hel timme tidigare än vanligt.
Viktor hade fått tid för röntgen av sin käke inne i Lund.
Vi har redan varit hos tandläkaren två gåger denna veckan.
Nu var det tredje gången.
Hoppas de har fått vad de behöver nu så vi kan få besked.
Besked om en tand måste dras ut.
Besked om han behöver operera sin käke.
Besked om han behöver tandställning.
Det låter som om han är helt missbildar i truten.
Det är han ju förstås inte.
Han har bara lite underbett.
Det är bra att de tar tag i det så här tidigt.
O framför allt om han behöver tandställning.
Hur kul är det o vara tonåring o ha en tågräls
kors o tvärs i munnen!!

Viktor har varit jätte duktig.
Inte klagat en
enda gång.
På röntgen idag fick jag inte vara med.
Det
brydde han sig inte om.
Han tycker nästan att jag var löjlig.
Klart
att han kan vara själv i röntgenrummet.
Trots att röntgensköterskan bröt på ryska.
Jag
förstod henne knappt.
Viktor sa att det gjorde han knappt heller.
Han skrattade gott när jag härmade sköterskan.
Jag sa att så låter det när ryssar pratar.
Jag förstår det sa Viktor fast då är det ju inte på svenska!!
Barn är så snusförnuftiga.

Den tidigar morgonen gjode att jag började
gäspa redan kl två.
Trots att jag var lite extra nannig idag
gjorde jag ändå en kraftansträngning och
körde till favoritstället Kryddgården.
Fredagens Valborgspresent avklarad.
Lagade midda och sprang en runda.
Dock inte 1.3 men 1 mil blev det så jag är nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0