Sex månaders huttrande äntligen över! 12 april




När solen tittar fram blir alla mycket gladare:)

Ett säkert vårtecken har visat sig idag.
Jag har svettats.
O det när jag var ute o gick en runda på jobbet.
Fick plocka av mig jackan.
Jag som frusit sen oktober hade glömt
hur det känns när man måste plocka av sig kläder.
För att det är för varmt.
Sex månaders
huttrande är äntligen över.
Att en stor gul sol kan göra en så lycklig.
Nu är det äntligen skönt att vistas ute igen.

Micke åkte till Stockholm tidigt idag.
Jag lämnade killarna i skolan.
För att sen hämta dem igen när dagen var slut.
Käkade rester.
Hade lagat Pad Tai och den blev sådär.
Killarna satt mest o petade i maten.
Fick bli varma mackor efter Viktors träning.
Har inte hjärta o låta killarna gå o lägga sig på tom mage.
Jag däremot har varit duktig nu i en hel vecka.
Inget godis eller sött har passerat min strupe.
Jag är faktiskt inte ens sugen längre.
Därmed inte sagt att jag inte är hungrig längre.
För det känns som om jag alltid är det.
I morgon är det jogging med Johanna igen
o sen är det en välförtjänt bastu som belöning.
Kan bli en bra tisdag!!


När maten inte passar killarna ställer mamman sig
gärna och gör varma mackor i stället....
För de kan inte gå o lägga sig hungriga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0