Vadslagning! 8 april




Kort vecka
och det är redan torsdag.
Hur skönt är inte det.
Dagarna är ljusa och varma.
I tisdags var jag och Johanna ut o sprang en lång runda.
Vi pratar hela tiden.
Mellan flåsanet
lyckas vi få fram den en kloka idén efter den andra.
Johanna kom på den klokaste idén denna gången.
Vi ska sluta äta godis, kakor, chips o poppcorn.
Inget sött får ens komma i närheten av munnen.
Fram till Valborg ska detta pågå.
Den som förlorar ska bjuda den andra på Champagne.
Riktig Champagen, så det svider!
Klarar vi det båda två ska vi fira med Champagne.
I natt drömde jag att jag åt en lite bit att en söt kaka.
Det blev en mardröm.
I drömmen dividerade jag med mig själv om jag skulle berätta
om smakbiten eller om jag skulle hålla tyst om den.
Ångest.
Jag berättade.

Drömmen slutade samtidigt som klockan ringde
men jag kommer ihåg att Johanna funderade över
om jag skulle godkännas eller fällas!!
Det var riktigt obehagligt att vakna upp.
Drömmen var så verklig.
I bilen in till jobb kändes det fortfarande som om jag
ätit av den där kakbiten.
Det måste bero på det enorma sötsug man har nu efter påskhelgen.
Kroppen har abstinens.
Sötsuget ska bort o så även alla extra kilon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0