Lik min mor! 19 april



Planera o organisera. Kolla recept o skriva
inköpslista. Det är kul när man ska
bjuda hem vänner o laga något nytt.


Hampus o Camilla kommer hit på lördag med
sina killar o ska käka midda.
Det är måndag idag.
Jag har redan börjat planera.
Kollar recept o skriver inköpslistor.
Planerar
in i minsta detalj.
Ingen spontanitet här inte.
Jag har satt min mamma i arbete för hon gör världens
bästa rabarberkompott o den ska vi ha till en
jätte god hemmalagad vaniljglass.
Ett recept från mor.
Min mamma planerar också långt i förväg när de ska ha gäster.
Dagen innan dukar hon.
Inte riktigt men nästan...
Samma morgon gästerna ska komma, dukar hon.
Det kan jag mycket väl också göra.
Det är bara att inse.
Jag är lik min mor.

Fast jag gillar även spontanmiddagar.
Det måste inte alltid vara planerat in i minsta detalj.
Men ibland kan det vara halva nöjet när man ska ha gäster.
Planeringen.
Duka snyggt.

Laga mat o testa nya recept.
På lördag blir det efter nytt recept.
Mer avslöjar jag inte!


Mammas goda vaniljglass med rabarber blir
det i alla fall på lördag, mer säger jag inte....


Kommentarer
Postat av: cecce

Är receptet på rabarberkompotten hemlig? Eller?

Om du vill får du gärna skriva ut det:-) Tyckte det lät spännande och gott!!



ha det så bra!

Kram

2010-04-23 @ 22:36:42
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0