Hur smakade maten!! 26 april


Lunchade här idag med min käre bror.
Tror att det var gott...


Lunchade med min kära bror Patrik idag.
Han äter väldigt långsamt.
Jag äter väldigt fort.
Speciellt
om jag är hungrig.
Det var jag idag.
Alltså vääääldigt hungrig:
Åt frukost tidigt för Viktor skulle till tandläkaren.
Därför var jag väldigt hungrig.
Brorsan hann knappt sätta sig innan jag hade ätit upp.
Jag vet vad jag åt för jag hade själv sagt över disken vad jag vill ha.
Men med tanke på den farten den hade att komma ner,
har jag ingen aning vad det smakade.
Tror
att det var gott.
Jag var redo för kaffet innan han ens var färdig
med salladstallriken.
Jag pratade och han åt.
Han åt långsamt.
Han njuter av maten och känner smaken.
Jag tror att det ska bli mitt nya mål.
Att äta långsamt.
Kanske ska börja äta med pinnar.
Då är det helt omöjligt att äta fort.
Eller?
Jag skulle nog komma på något sätt.
Man kan ju alltid hålla tallriken till munnen och 
skyffla in maten.
 



Kommentarer
Postat av: cecce

Haha!!

Ja du...att äta långsamt är en konst.

Jättesvårt.

Krävs nog en hel del träning!!



Kramar

2010-04-28 @ 07:10:57
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0