Facket eller inte facket! 17 april





Slutade tidigare i går och hann springa en runda innan
det var dags att hämta barnen.
Det var fint väder så Micke körde inom köttaffären o köpte karreer.
Eftersom det var min namnsdag igår fick vi ju en anledning att fira lite.
Så det blev bubbelfredag.
Som vanligt
en fredagkväll hamnade vi i en livligt diskussion.
Ämnet för kvällen var fackförening eller inte fackförening.
Vi var inte överens.
Micke
är inte med i facket.
Jag är.
Eftersom vi alltid halkar in på pengar så vinner hans argument.
Eftersom jag inte kan räkna som han.
Han ritar och räknar och ställer upp tal.
Han älskar sitt kollegieblock o han kan orera i timmar om
olika uträkningar.
Mitt i en uträkning kan han fråga mig -o vad blir då det?
Så det gälller att hänga med.
Det är skit jobbigt.
När jag tycker att vi ska lägga ner diskussionen (oftast när jag inser
att jag inte har fler argument) tycker han det är ännu roligare.
Det slutade med att jag tyckte att han skulle hålla ett föredrag på
mitt jobb om nackdelarna att vara med i facket o hur mycket pengar
man kan käna.
Han tyckte att jag kunde göra det.
Skulle inte
tro det.
Jag sitter med i styrelsen o är ledamot.
Jag vill ha en fackförening och tänker inte gå ur.
Punkt slut.

Upp tidigt o for iväg på handbollsträning med Markus.
Sista träningen för säsongen.
Kanske man kan få lite sovmorgon om lördagarna nu.

Viktor o Micke åkte iväg på fotbollsmatch.
Jag o Markus åkte o kollade utemöbler med
mamma o pappa.
Hittade massor
o skulle lätt kunna smälla 40.000 kr.
Köpte ingenting.

Tog det lungt resten av dagen o laddade inför kvällens
föreställning med BIG COMEDY på Konserthuset.
Micke o jag ska få skratta i två timmar.
Efter det ska vi gå o käka.
Sen vet man aldrig vad som händer.
Ska bli super kul o jag läääängtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0