Sista dagen i september..nu e det höst!




Mina älskade solglasögon!


Det är ju ganska självklart nu att hösten är här.
Löven är inte gröna längre hur mycke jag än
vill att de ska var det!
Jag kan inte gå utan strumpor i sandaler längre.
Inte bara för att det är för kallt utan för att det ser väldigt
dumt ut till halsduk! 
Det var bara 4 grader i morse
och andedräkten bildade små rökmoln när
jag andades.
Det gör det inte på sommaren!

Trots att det är höst har jag inte 
tappat modet än - solen skiner!
Och när solen skiner kan man använda solglasögon!
Jag älskar mina solglasögon.
Jag köpte på mig några
när vi var i Peking.
Så kan jag byta nästan varje dag!





En vanlig dag på jobbet, i en hiss på väg till en kund

Det har varit en bra dag idag!
Kom upp i tid utan att först ha legat i koma.
Lämnade barnen idag för Micke är i Stockholm.
Det fanns kaffe kvar till mig när jag kom in på kontoret
trots att jag kom in senare.
Jag fick äta frukost ifred
och jag har lunchat med Frida idag!

Vi var på Green Mango och käkade thai.
Jag skulle kunna leva på sån mat.
Man blir inte så äckel mätt och tung efter den maten.
Svensk husman spricker man av och kan
lika bra åka hem och lägga sig om man
ätit det till lunch.
Ja jag i alla fall.
Som måste äta till sista biten även om jag håller på att kräka.
Det är ju såååå gott!

Med nyladdade batterier gick eftermiddan som en dans
och jag var pigg när jag körde hem.
Eftersom kommunikationen ibland inte fungerar hos oss
visste jag inte om Micke skulle komma hem o ta
Markus på träningen.

Jag hade tur.

Så jag stack ut och sprang.

Det gick jätte bra och jag kände mig i bra form.
Behövs bra rundor för självförtroendet.
Det gick så bra att jag på allvar funderar på att
anmäla mig till nästa års Brolopp.
Jag har sprungit två halvmaror och säger varje gång -
aldrig mer.

Men så blir det ju aldrig...

Klart att kärringen ska springa sin tredje halvmara och
kanske kan jag förbättre min tid nästa gång.
Men det innebär ganska hård träning
och just idag kändes det som inget e omöjligt.
Känns kanske helt omöjligt nästa gång jag springer.
Jag är en humörsmänniska!

Men idag är idag
Och det är ju min bra dag idag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0