Fredagsmys hos Åsa!!

Buss 137 till Lund!
Den har jag inte åkt sen jag gick i skolan i Lund i slutet på 80-talet
och hade i samband med studenten lovat mig själv att ALDRIG mer sätt mig på den bussen
utan hädanefter är det bil eller taxi som gäller!
Trots det satt jag där nu nästan 20 år senare.
Inte för att röja på någon nation eller sitta på nåt café i 7 timmar och dricka kaffe utan för att träffa Åsa, Lena och Karolina!

ALLTID lika trevligt!

Åsa kom och hämtade oss på stationen med sin gamla vita Volvo
(som har lika många år på nacken som tiden det tagit för mig att åka buss 137 igen...)
Trots att vi träffas sällan och faktiskt är väldigt olika
så snackas det i ett och vi har väldigt trevligt!
Åsa bjöd på Murkelpaté, fisksoppa och citronfromage
och massor med gott vin, slurp!! 

Fredag som det är och alla (utom jag och Åsa) var trötta så vid halv ett tiden tog vi en TAXI hem (jag slapp i alla fall åka 137:an hem)


Surdegsbakat bröd, mums!

Surdegsbakat bröd, mums!





Ostarna luktade gammal hossa men ack så goda...






Åsa och jag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0