Snålblåst 28 september!

Syltan som jag ibland hämtar mat hos har bytt ägare.
Nu heter den Meze och serverar orientalisk mat som auberginer och hommus.
Jag är helnöjd..nu äter jag där flera gånger i veckan.
Dessutom kan man krita där om det kniper!!
Hoppas de går bra för dem!

Inte nog med att jag störs av blåsten så gick mina favvo stövlar
sönder i dragkedjan och är nu helt oanvändbara.
Skit störigt att behöva köpa nya när man har ett par man gillar..
Eftersom alla stans skoaffärer är fulla av stövlar tänkte jag
att det blir lätt att hitta nya så jag for iväg med Markus efter jobb
 ( han vill fortfarande inte vara ensam hemma!) men tror ni jag hittade några!!!
Jag är nu stövellös och jag är en stövelmänniska
och ska dessutom behöva ge mig ut igen o leta..

Det blåser så som det bara kan göra i Skåne. Man vänjer sig aldrig.
Håret står ut på en som en väl använd kvast
och vinden hittar sig in i alla sömmar
Axlarna åker upp mot öronen
och så kommer vi nu se ut hela hösten och vintern här nere i söder...

Nu kommer en period när jag verkligen får piska mig ut på en joggingrunda!

Igår var en sån dag. Regn och blåst.
MEN jag gav mig ut i rusket och det var otroligt skönt.
Frisk luft i stället för den tryckande det är på sommaren.
Det blåste verkligen motvind vid havet så jag fick svänga upp tidigare 
och inne bland villorna var det skönt. Jag verkligen älskar kusten och havet.
Att se årstidens skiftningar i hav och natur är helt underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0