Vintertid o kvällsdopp!!! 25 okt


Träning kl 11! Vintertid ja!!!

Mysig morgon med tända ljus o lång frukost.
Killarna spelade dataspel o Micke som trots Pokerkväll,
studsade upp för att rengöra badtunnan.
Kom hastigt på att Viktor skulle träna kl 11 så fort på
med träningskläder o jag fick dra på mig några lasar för
att kunna skjutsa honom.
Micke var inte körduglig!!
Släppte av honom på parkeringen.
Micke hade ordnat så en annan tränare skulle ersätta honom idag.
20 minuter senare kommer Viktor insläntrandes genom dörren
halvt hysterisk för att vi glömt ställa om klockan..
Det var ju inte träning förrän om en timme!!
Han hade träffat på någon som befann sig på BIF som
snällt körde honom hem o som säkert undrade vad för
föräldrar vi e som låter killen gå på träning själv
medan vi säkert ligger hemma o e bakis eller nåt!!
Dåligt samvete igen!
Micke körde honom upp en timme senare.
Inte för att han var mer körduglig då men jag var ute o sprang.
Det blev en lång skön runda med ett underlag av löv.
Nu dröjer det säkert inte länge förrän alla löv fallit ner.
Hösten är långt gången.
Man har vant sig tycker jag.
Det är en ganska mysig årstid trots allt.
Tända ljus, tjocka tröjor o raggsockar e inte helt fel.
Slöade hela eftermiddan o tyckte tiden gick långsamt.
Barnen hade kompisar, Micke eldade i tunnan o jag bara var!
Har lite svårt för det.
Funderade på om jag skulle sticka till Nova en stund.
Eller Center Syd.
Eller Burlöv center.
Allt för att fördriva tiden.
MEN jag vet att jag bara kommer göra av med pengar.
På sånt jag inte behöver.
NU måste jag tänka på semestern vi har framför oss.
Annars vet jag en som blir galen.
Micke!

Det är han som sköter ekonomin i vår familj
o det är jag som gör av med pengarna.
Bra deal tycker jag.
På det viset har vi ju koll på vad vi (eller jag) spenderar.

Min vackra Carmensita Rönn har fått bär o jag e överlycklig
att den överhuvudtaget trivs i min trädgård!!
  
Mickes dagsprojekt - värma tunnan till kvällens dopp.
Det tar nästan hela dan att värma upp den på hösten!!

Har degat hela dan.
O packat.
Jag åker till Stockholm i morgon eftermidda.
Det är ju dags för min utbildning o eftersom kursen börjar direkt på
morgon får jag åka upp dagen innan.
Ser fram emot lite ensamhet o lugn o ro.
Sova själv på hotell o äta hotellfrukost.
För mig är detta lite semester.
Ensam semester, lyx!
Ser givetvis fram emot kusen också!
Med skräckblandad förtjusning!
Är lite nervös också!
Kursen kanske inte är vad jag tänkt mig eller att alla andra kan så mycket mer än jag.
Jag vill ha koll.
Men det har jag inte nu.
Ja ja jag får använda mig av min kvinnliga charm
(kommer nog vara övervägande män på kursen!)
så ska det nog gå bra, det har det gjort alla andra gånger!
Litar på mig själv o är övertygad om att detta blir bra!!

Lite mat har jag i alla fall lagat idag.
Det blev kycklinglår med grönsaker i braspanna.
Lätt o gott.
Fick användning av Rosmarinen jag odlat men som stått där
ensam i trädgårdslandet hela sommaren.
Jag hade glömt bort den.
Den är stor o fin o luktar fantastiskt gott.

Tunnan blev varm innan vi skulle gå o lägga oss.
Brukar nämligen vara så!
Att det tar längre tid än man tänkt sig!
Men idag lyckades Micke riktigt bra med sin tidsplanering.
Så det blev ett långt härligt bad i den vedeldade tunnan.
Skön avslutning på helgen.
Trött o nöjd ser jag fram emot veckan som kommer.
Har varit en härlig helg!

Nyplockad Rosmarin

Braspanna full med kyckling, potatis, rödlök, rödbetor,
paprika o Rosmarin, lätt o gott.

Tunnan varm o go!

La familija!


Kommentarer
Postat av: cecce

Vilken härlig bild på lafamilia!



Hur kunde du?? Glömma klockan och lämna din stackars son på parkeringen???

Fy skäms...han kommer få men för livet:-)

Å sen en gång till!! Ha ha ha välkommen till klubben craft-cant remember a fucking thing!

Men jag är nog fortfarande hedersmedlem skulle jag tro:-)



Ha det riktigt bra i Stockholm. Tycker gott du kan slösa liiite pengar. Eller?



Kram



2009-10-26 @ 07:02:25
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken härlig bild på lafamilia!



Hur kunde du?? Glömma klockan och lämna din stackars son på parkeringen???

Fy skäms...han kommer få men för livet:-)

Å sen en gång till!! Ha ha ha välkommen till klubben craft-cant remember a fucking thing!

Men jag är nog fortfarande hedersmedlem skulle jag tro:-)



Ha det riktigt bra i Stockholm. Tycker gott du kan slösa liiite pengar. Eller?



Kram



2009-10-26 @ 07:02:26
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0