Tröööött! 18 okt



När vi träffas i Fishing Girls äts det väldigt mycket.
Alla bidrar med lite extra förutom räkorna!

Jag tror, trots mina 39 år, att jag har en inbyggd GPS!
Jag behöver minsann ingen karta eller vägbeskrivning.
Jag hittar ändå!
Tror jag ja.
O varje gång jag ska någonstans händer det.
Att jag kör fel.
I fredags var det ju då dags för fiske i Dörröd vid Häckeberga.
Jag har varit där en gång innan men åkte då med i bilen.
Därför var jag helt övertygad om att jag visste var det låg.
GPS:en slutade fungera nånstans utanför Veberöd.
Hjärtat började slå lite fortare o oron över att inte hitta
överhuvudtaget började krypa på mig.
Tänker att nu missar jag allt det roliga o alla
har ätit o druckit innan jag ens hunnit fram.
Men jag hittade till slut.
Men då var det redan mörkt så något kvällsfiske blev det inte för mig.
Hela gänget så när som på en person var samlat o vi dukade upp
en buffe på räkor, ostar, kex, kyckling, 700 sorters såser o rött vin
o vitt vin o ja listan kan göras lång.
Åt o drack o skrattade till klockan passerade 24 o då kom vi
på att just det vi ska ju fiska i morgon.
Det är ju lite därför vi e här..
Så i loppelådan for vi alla.
Då börjar någon snarka.
Somnade till slut helt utmattad.
När jag sen hörde röster från köket
var jag helt övertygad om att någon stannat uppe.
Ända till jag hörde någon säga något om att
vi går ut o fiskar nu det är en sån vacker morgon!
Kan ni fatta!
Hurtbullarna är i farten o ska ut i den vackra morgonen
när jag tycker det känns som jag precis lagt mig.
Fick masat mig upp.
O ut kom jag.
O det var en fantastisk morgon o
en fantastisk dag.
Alla fick fisk
o solen tittade fram emellanåt.
Fina Regnbågar som jag hoppas ska smaka bra.
Dukade upp ett ännu värre buffebord till lunch än kvällen innan
med grillat o alla rester från gårdagen.
Mätt o trött o mycket nöjd lämnade jag lugnet o körde hem.
O jag hittade hem utan GPS!

Fick snabbt byta ut fiskevästen o kängorna mot feststassen.
Det var dags för party!
Figges 40 års fest!
Vi samlades hos Kristin o Mattias på en fördrink
o tog sen taxi till Lomma.
Vilken brakfest.
Vänner man inte träffat på många år
o tjo o tjim o klackarna i taket.
Bra musik o god mat.
Lyckad kväll som tog slut när det var som roligast.
Det är det bästa
.
Att sluta när festen är på topp.
Kristin som är den smarta i vårt sällskap ringde o bokade en taxi
så vi skulle slippa stå o vänta efter festen.
O den kom som den skulle o vi kom hem.
Lagom slirig o trött o med vetskapen att om några timmar
ringer klockan o det är fotbollsmatch för killarna.
Då kommer Micke på att han åkt i från sin jacka.
O i jackan låg våra nycklar.
Som ni  förstår tillhör inte han de smarta i vårt sällskap..
Hur dum får man bli?
Jag tror att jag använde mig av hela mitt ordföråd av fula ord
där jag stod i min tunna klänning o högklackade stövlar o frös.
Lyckades få tag på Johan o Cia som inte lämnat festen o de tog
jackan med sig i taxin o var så snälla att de kom inom med den.
Jag var arg som ett bi.
Men kom i säng o somnade som en stock.
Bara för att ännu en gång uppleva den
där känslan av att jag precis lagt mig när klockan ringer.
Men det var en viktig dag.
Markus första fotbollsmatch.
Borgeby cup med samling halv tio.
Det är tidigt efter en blöt kväll.
Men upp kom vi.
O de vann.
Markus var lycklig som en speleman!
Viktor o Micke var också med i cupen.
Old Boys vann men Viktors lag förlorade, tyvärr.

 
Övernattning i Häckeberga med Fishing Girls. En drink före maten i 
självlysande glas! Festligt!

 
Mätt efter en jätte måltid!
 

 

                                   

                                   
                   
                  
                      Min firre! Regnbåge på 1,4 kilo. Pigg o fin i färgen!!

                   
        
 
 
     
          
          
                                           Fiskrensning!
     
                  
                                    Mat i mängder!! 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Vilken helg du ser ut till att ha haft :) Fisket verkar ha gått bra ser jag, avis på dig, vem vill inte få upp en sån...



Ny arbetsvecka framför oss, tiden bara springer iväg... Ha en fortsatt bra dag!



Kram

2009-10-19 @ 13:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0