Tillbaka till verkligheten! 29 okt


Fick en lyckokaka idag o hoppas att detta stämmer!

Frånvaro från hemmet i tre dagar innebär kaos.
Micke tycker inte det.
Där är vi inte riktigt överens.
Det började med att båda barnen skulle på utflykt idag.
Hade han förberett det?
Skulle inte tro det.
Barnen svansade kring benen på mig hela morgonen
o gnällde över pappas matsäck som inte innehöll något
som kunde liknas vid en matsäck.
Mamma! Vi får inga pannkakor, det ska man alltid ha
på utflykt.
Mamma! Han packar inte ner nåt gott, det ska man alltid
ha på utlykt.
Trots att det var pappan som skulle fixa, fick jag hoppa
in o styra upp det hela.
Nej jag gräddade inga pannkakor men jag trollade fram
något gott.
Barnen blev nöjda.
Jag var irriterad.
Hade såklart mycket att göra på jobb idag.
Har man varit borta i två dagar o det börjar
närma sig den 1:e får man räkna med det.
När arbetsdagen var slut hade jag hyfsad koll.
Kunde egentiligen kvitta, för jag är ledig i morgon!
Körde hem med ett speciellt lyckorus i kroppen.
Idag blir det vin o god mat.
Micke är inte ledig men honom kan man alltid få att dricka vin.
Fick ta svängen upp om Ica för det ekade väldigt i kylen.
Micke har ju inte tänkt på att fylla den precis.
Jo, han hade varit på Ica med barnen berättade de.
O då hade han köpt vars en räkmacka till dem till midda
o räksallad, extra lyxig..vad ska man säga - tur att inte
han har hand om ekonomin o hushållskassan i denna familjen..
Jag köpte det gamla vanliga.
Man kan gå på Ica i sömnen o skulle ändå får samma
varor
med sig hem.
Man har svart bälte i hushållsinköp!!
Men det är ju inte illa för man kommer
väl aldrig få svart bälte i något annat.
Jo kanske i att dricka vin, det är också något jag tränat 
i många år...

Svart bälte i vindrickning!

Kommentarer
Postat av: cecce

Ha ha...anar en lätt irriterad P. mellan raderna.

UUndrar hr det gått om jag varit borta i två dagar. Tror knappt huset stått kvar.

Matsäcksproblemet känner jag också igen. Vissa saker ska det bara va en kvinna till. Eller hur?

Hoppas du drack riktigt mycket vin.

Det behöver du!

Kram

2009-10-30 @ 08:30:58
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0