Stockholm here I come! 26 okt


Väntar på tåget till Stockholm

Det är lika bra att jag säger det själv -idiot!
Hur kan man vara så korkad att man ställer om alla klockor
i huset UTOM den viktigaste, väckarklockan!
Körde sonen en timme för tidigt till träningen igår och
borde ju ha lärt mig något av det tycker man ju.
Men inte jag.
Med andra ord gick jag alltså upp en timme för tidigt idag.
Tyckte det var lite väl tyst i huset när jag kom ut ur duschen
o kollade på klockan - 05.45.
Tänk
att jag klarade av bedriften att missa årets sovmorgon...
Kanske behöver jag semester?
Jag har kanske redan börjat tackla av inför julens långresa!
Micke körde mig till jobb så jag skulle slippa ha bilen ståendes
i stan när jag är i Stockholm.
Efter frukost gjorde jag groda nummer två denna dag.
Skulle köra till vårt snickeri för att välja kök till vårt nya kontor.
Stod ute på parkeringen o undrade var jag hade parkerat för
jag kunde inte hitta bilen.
Kom på att jag hade ju inte kört idag...
Tur att killarna på kontoret kunde låna ut en av sina arbetsbilar.
Lyckades
hålla lunch och även nytt projmöte ang. den nya lokalen
utan några fler missöden.
Klarade
även av att ta mig till stationen utan problem.
Jag var lite nervös innan jag väl kom på plats i tåget
men allt klaffade som det skulle, inga fler tabbar idag hoppas jag.
Till min stora glädje hade jag gratis Internet uppkoppling så
jag kunde sitta o surfa hela vägen.
Dessutom ingick gratis kaffe o minimuffins för oss i 1:a klass.
Jag mumsade i mig några stycken.

Gratis kaffe o Internet

Hade köpt en macka på centralen innan o den glufsade jag i mig.
Märkligt vad hungrig man kan bli av att sitta o inte göra något.
Fick gå bort i Bistron.
Tråkigt sortiment.
Köpte en torr kanelbulle o ett choklad.
O drack ännu mer kaffe.
Det var ju gratis!

Kom fram vid 20 tiden o checkade in på hotell Freys som
ligger i närheten av centralen.
Gick direkt ut på stan.
Småduggade men var ganska milt.
Gick först bort mot Norra Latin där kursen ska hållas.
Mitt emot ligger centralbadet o jag gick in där för o
kolla lite priser o öppettider.
Där var det dyrt minsann.
Kollade på Filmstaden vilka filmer som går o
har lite planer på att kolla film i morgen efter kursen.
Gick en liten runda runt stan.
En gång i tiden tillbringade jag mycket tid i Stockholm
o det mesta är sig likt.
Regnet tilltog så jag gick tillbaka till hotellet o
kröp ner i sängen.
Tv precis framför sängen.
Lyx.
Ställde
klockan.
I morgon ska jag inte gå upp en timme för tidigt!!



Välkommen till Freys! Hej jag heter Ben o mig kan du köpa
FörJätteHutLösaPriset 150 kr, tack men nej tack!
 

 
Många kända gator & så mitt rum:)

Kommentarer
Postat av: cecce

Gratis e goast! Eller hur?



Skulle tro att din hjärna är lite överhettad. Hoppas du får lite vila oh lite tid på egen hand trots att du är på utbildning!

Ha en skööön tisdagskväll!

Kram

2009-10-27 @ 20:16:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0