Nallefabriken!


 
Direkt från nallefabriken! Nya kläder fick han idag. Tröja, solglasögon,
skor o byxor. Jaja bara ungen e nöjd:)
 

Man kan ju tycka att någon som går i trean är för stor för ett gosedjur!
Jag
tycker i alla fall att man är för stor.
Men viktor har skaffat sig en nalle från build a bear.
O han kramar denna nalle från han kommer hem till han går o lägger sig.
Nu e det så att till denna nalle kan man köpa kläder.
Dyra kläder.

Men han ska ha det ändå.
Sagt o gjort.
Vi beger oss till Triangeln där denna affär ligger
o han får handlat lite kläder.
Han får betala själv.
Måste lära sig värdet på saker o inte bara ta för givet.
Killkompisarna i klassen har också nallar.
Så nu är det skytteltrafik till nallefabriken.
Idag hade Viktor sällskap av en av dessa kompisar
o jag hade turen att ha sällskap av hans mamma.
Får erkänna
att både nallarna o kläderna man köper till
är super fina.
Får bara hoppas att nallarna blir ompysslade mycket
så att det var värt att köpa dem.

Har suttit i utbildning hela eftermiddan.
Hyresjurydik.
Det är en av de bästa utbildningar jag nånsin gått.
Dels är det mycket intressant för det handlar ju såklart
om det jag bemöter i min vardag.
Dels är han som håller i kursen väldigt bra på
att översätta alla paragrafer till ett förståligt språk, typ svenska!

Innan jag skulle möta Viktor med följe på Build a bear
passade jag på att kolla lite kläder.
Givetvis sprang jag på en jätte söt klänning på Esprit.
Jag BORDE ha lärt mig vid detta laget att jag inte BÖR går in där.
Blir alltid fattigare av det.
Men det är roligt att köpa kläder o den är inte SVART, bara det!
     
              Dock ej den lilla svarta..

Efter nalleaffärsbesöket gick vi inom Lagerhaus o det skulle vi
inte heller gjort för det blev jag också fattigare av.
Trötta o hungriga körde vi hem o hämtade Markus som var hos
sin bästis o lekte.
Fick följa med dem hem efter skolan så jag kunde bli kvar i stan.
Skulle kallbadat i kväll men jag orkade verkligen inte o Johanna
hade inte heller något emot att skjuta på det.
Även om det är jätte skönt att komma ut på bryggan o basta
måste man ha tid o ork till det också.
O just idag kände jag att jag kan inte pressa in mer, då spricker jag!
Vi bokar en annan dag i stället!


Söta burkar med små chokladkulor i som man ska göra
varm choklad av, mums!



                
                       Nya grytunderlägg

       
                    Doftljus, såklart!

Kommentarer
Postat av: cecce

Näe..vilken snygg klänning! Var den jättedyr? Blev sugen...



Tack själv för idag! Vilka söta söner vi har:-)

I. var så nöjd!

Bra att du sköt på badandet. Havet finns kvar och det kommer fler tillfälle.

Tack för alla tips och råd du delar med dej av. Skönt med någon som förstår!!

Vi hörs!



Kram och god natt!

2009-10-20 @ 21:49:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Marina

Man blir väl aldrig för stor för gosedjur! :)

2009-10-21 @ 06:44:21
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Marina

Tack för gratulationen! :) Håller mina tummar så att dom blir blå för att allt ska flyta på bra ;) Hoppas du får till ett härligt långpass till helgen. Kramar!

2009-10-21 @ 13:40:37
URL: http://wondrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0