Lördagsgodis!



Lördagsgodis!

Mysdag.
Det regnar oavbrutet.
Jag går i pyjamas hela dan.
Inte en sån där tvådelad som barnen har.
Jag har "burka" som Micke kallar det.
Inhandlad i Kairo på bazaren.
Den är broderad framtill och
jag har både en beige o en röd.
Han avskyr dem.
O jag älskar dem.
Jag går alltid klädd i vanliga fall.
(tur e väl det..:)
Det är mycket sällan jag drar på mig myskläder.
Aldrig mitt i veckan i alla fall.
Jag är klädd till jag går o lägger mig.
Då åker "burkan" fram.
Är det kallt åker även raggsockorna på.
Vad tror ni Micke tycker om det!
Kan lika gärna sova i fleeceställ.
Ungefär lika snyggt.
Men fryser man så fryser man.
Så jag har faktiskt satt på värmen.
Kanske Micke nu slipper se mig i
raggsockar o burka:)






     


      
Jag samlar på Marimekkoskålar! Har nu 11 stycken.
Jag vill ha alla färger!!. Det är så fint när man dukar med dem!



Lördagen är ju även godisdagen.
Fast nuförtiden är nästan alla dagar godisdagar.
I alla fall i vår familj.
Jag äter godis när barnen gått o lagt sig
o Micke äter godis i bilen (han förnekar detta
men jag ser pappersbevisen i bilen)
Barnen äter godis även på fredagar.
Vi har alltid godis hemma.
Det är inte bra!
Jag älskar smågodis och kan lätt sätta i mig
så mycket att jag mår illa.
Kompenserar
det med att springa en runda.

När det blir fint väder o det slutar regna ska jag
ta tag i trädgården.
Måste städa den inför vintern.
Tömma o täcka poolen.
Ta in alla krukor o skydda dem.
Rensa ogräs.
Fast om jag låter det vara kanske det
fryser ihjäl i stället.
Fast jag tror inte grannarna uppskattar
vårt ogräs som växt sig stort som buskar.
Men nu regnar det massor och
jag är inne o njuter av en god kopp kaffe.
Ogräset kan vänta.




En överlevande Pelargonia som ska plockas bort nu inför vintern





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0