Livets pussel!




Färdig sprungen...

Vad gjorde man innan man fick barn?
Jag har redan glömt hur jag fick dan att gå.
Satt man bara o fikade hela dagarna.
Jo man jobbade ju förstås mitt i veckan.
O gick nån kvällskurs då o då.
Men all annan tid.
När man inte stod på en blåsig fotbollsplan
en hel eftermidda eller
storhandlade inför ett kalas eller en fest.
Eller städade ett helt hus o bytte lakan i fyra sängar
i stället för en.
Lagade frukost, lunch, mellanmål o midda.
Hade huset fullt med barn o deras kompisar.
Eller en trädgård som måste skötas.
O ändå får man ihop det.
Fast idag blev jag sur.
Jag ville springa o Micke hade match.
Hade planerat in att springa efter matchen.
Så kommer han på att det är bortamatch o
att den inte spelas förrän 18.
Vilket innebar att jag skulle få springa mitt i natten nästan.
Då anväde jag mig av en mina livlinor som jag hade kvar.
Jag ringde Kristin.
Alla barnen var hos oss o lekte så det var bara att skicka ner
dem där en timme.
Perfekt!
Så fick jag ihop det idag också.



  

  

Jag har svängt ihop en laddning pannkakor också.
Viktor ska på utflykt i morgon.
Jag gör samma matsäck varje gång.
Det är jätte svårt att göra matsäck tycker jag.
Det måste ju tåla att ligga i en ryggsäck fram till lunch.
Än har inte barnen klagat o jag frågar alltid lite försynt
vad de andra barnen har haft i sina matsäckar.
Fast Viktor har ingen koll.
Jo om det är någon som haft nåt gott med sig.
kommer han ihåg.
Men jag kan ju inte gärna göra en matsäck
på bara kakor.
Men det slinker ner en liten överraskning även
i Viktors matlåda o jag säger nog 100 gånger till
honom att det äter du sist!
Tror jag ja...
Det är ju aldrig kakan som kommer med
tillbaka när ryggsäcken ska packas upp.
Det är alltid frukten som ligger där
kantstött o brun.







Kommentarer
Postat av: cecce

Gissa vem som glömde matsäcken till Isak??

Jo..JAG!

Pinsamt. Som tur var hade M. inte hunnit iväg till jobb ännu så han fick väl i hop något...hoppas jag.

Blev säkert inga pannkakor iallafall:-)



Ha en bra måndag!

Kram

2009-10-05 @ 14:51:50
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: patricia

Typiskt..jag är glad att jag kom ihåg det!!

Hade lagt fram en stor lapp i köket som det stod på.

Jag gillar inte att de har utedan på måndan. Man har inte en chans att bli påmind (t ex matsäck..)

Kram!!

2009-10-05 @ 17:30:26
URL: http://patrulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0