Jaaaa det är torsdag! 15 okt


Fiskeklubbens logga bakpå min fiskeväst!

Fick kvinnligt besök idag på kontoret i form av söta lilla Frida!
Hann inte prata så mycket för jag hade en visning av en stor
femrums lägenhet o det skulle komma fyra familjer vid
olika tider.
Efter visningen passade jag på att cykla inom
Fiskegiganten tvärs över gatan.
Köpte lite nya flugor.
Precis som om jag behöver fler!!
Men det är så roligt o det är ju alltid bra att ha extra
OM jag får napp o den sliter sig eller OM flugan fastnar i ett träd.
Lunchade på golfklubben som ligger nära kontoret o
hade budgetgenomgång resten av eftermiddan.

Jag hade lovat Markus att jag skulle komma halv fem.
Jag kom fem över halv.
Han har koll på klockan ska ni veta.
Han var skit sur när jag kom o jag fick värsta utskällningen.
Jag vet att det är långa dagar men han behöver ju
inte spä på mitt dåliga samvete ännu mer!
Fick honom på bättre tankar när jag sa att vi skulle
grädda pannkakor till hans utflykt.

Sprang min vanliga runda o solnedgången var lika bedårande ikväll
som förra gången jag sprang.
Har hört att vädret ska vända i morgon men jag litar inte
prognoserna längre.

Trots att jag blandat pannkakssmet två milijoner gånger måste
jag ta fram kokboken o läsa receptet.
VARFÖR kan jag inte komma ihåg en sån lätt sak.
Kanske är det för att bakning inte är min grej,
även om jag faktiskt bakar ibland.
O jag tycker pannkakssmet landar under bakning.
Just eftersom jag måste läsa receptet innantill.
Det gör jag nämligen aldrig när jag lagar mat.
höftar jag hej vilt!
Jag lyckades få ihop mina pannakakor i alla fall o matsäcken är packad.

Inbrotten är i full gång i byn igen.
Förra helgen var det 6-7 hus som fått påhälsning
o nu precis körde polisbilen runt här i gatan.
Springer runt som en galning i huset o känner på alla dörrar.
Trots att vi har larm går man inte säker.
Mina barn slipper i alla fall bli överraskade när de kommer hem från skolan.
Men annars tror jag inte att det hindrar dem det minsta.
Nu känner man för många som blivit utsatta så det är väl bara en
tidsfråga innan man sjäv blir drabbad.
För jävligt!












Några av flugorna jag köpte idag. Dessa är sk streamers o
ska imitera småfisken i vattnet.


Kommentarer
Postat av: cecce

Kul intresse du har! Visste inte att du fiskade förrän M. berättade det för ett tag sen.Inte så vanligt bland tjejer eller?

Min förra man hade flugfiske som ett stort intresse och han ville anmäla mej till en kurs. Tyvärr blev det inte av annars kanske jag också blivit "biten" av denna sport.

Har varit mycket vid Mörrumsån och kollat på fiske där när det begav sig.



Ha en trevlig fredag!

Kram

2009-10-16 @ 08:26:48
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0