Jaaaa det är tisdag! 13 okt


Jaaa vi har årets Blossa glögg Clementin.
Micke köpte den i Tyskland i går.
Den ska ju inte gå att få tag på i Sverige säger de!

Lämnade barnen i skolan idag för Micke är i Stockholm.
Kaaaaaallt så in i norden o bilrutan fick jag skrapa också.
Inte nog med det så höll de på med ett vägarbete som
försenade mig till en kontraktsteckning.
O inte heller hann jag dricka mitt kaffe i lugn o ro
eller läsa mina mail.
O till lunch hade jag världens tråkigaste rester
o till råga på allt hade vi budgetgenomgång resten av eftermiddan.
Det absolut tråkigaste jag vet.
Jäääääsp vad jag var trött när jag skulle köra hem
o ändå hade jag inte åstadkommit någonting.
Bla bla bla.
O lite gnäll!
Fick ny energi när jag fick sms från Bon A Parte att 
mina kläder hade kommit som jag beställt.
Äntligen!
Skulle ta en vecka men tog två.
När man väntar är det låååång tid o jag har redan
ringt deras växel en gång o efterlyst paketet lite syrligt.. 
Hämtade paketet o  med magen full av fjärilar slet jag upp 
kartongen o kom sen på att ooops den kanske jag skulle
vara rädd om OM jag vill skicka tillbaka kläderna.
Med största sannolikhet blir det så.
Har aldrig behållt något jag tidigare beställt.
Så varför skulle denna gången bli annorlunda!
Men tji fick jag.
Allt passade.
Eller rättare sagt, det sitter tillräckligt bra för att jag
ska behålla det.
Då kan jag kasta kartongen med gott samvete.

Sprang min vanliga runda o hade i kväll nöjet att beundra
solnedgången över sundet.
Den klår allt.
Glömmer till och med hur jobbigt det är att springa.
fin är den.
Kom på när jag hade duschat att jag skulle äta samma mat
i kväll som jag hade till lunch o som vi åt i går kväll.
Barnen fick pizzarester o Micke har ätit lunch ute.
Så det får bli jag som fungerar som familjens slasktratt.
Nu ska jag gå modevisning för Micke o höra vad han tycker om kläderna.
Kanske jag ska hämta in kartongen från soptunnan igen...

 
                  Kritstrecksrandig kavaj, mysig kofta o blus med hög krage.


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Snäckan, vad är det du säger, Budget är ju det roligaste som finns ;o) Hahahaha.... Kläderna ser jätte fina ut, man kanske ska ta sig en titt på deras hemsida...

2009-10-14 @ 08:06:42
Postat av: Anonym

Om jag hade tyckt budget var kul hade jag blivit controller....:)Hahahah. Det är nyttigt o bra på alla sätt o vis! Kram!

2009-10-14 @ 08:51:11
Postat av: cecce

Tror säkert Micke gillade de kläderna ! Jättefina!

Gud, vad jag blev sugen på glögg! Ser fram emot att få dricka det. Tillhör mina favoriter speciellt den vita...



Tisdagar är veckans tråkigaste dag!

Tur det är onsdag idag.

Jag är hemma och är asförkyld. Lite glögg hade varit gott...



kram

2009-10-14 @ 12:40:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du göra i helgen då?:)

2009-10-17 @ 12:45:03
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0