Jaaaa det är måndag! 12 okt



Måndasmys!

Söndagen suddar jag ut ur mitt liv!
Kommer man hem halv fem på morgonen
efter en riktig tjejkväll får man väl skylla sig sjäv eller!!
Låg hela dan o kollade film o på kvällen blev det pizza.
Såna dagar måste man få ha, eller inte!
Somnade tidigt.
Trots det försov jag mig i morse.
Bara lite men det blir ändå stressigt.
Då hinner jag inte läsa mina mail i lugn o ro.
Inte heller hinner jag dricka mitt kaffe.
Måndagar innebär många kunder direkt på morgonen.
Så det var bara att klistra på leendet o spela service!!

På lunchen lämnade jag kontoret o körde ner till stan
för att luncha med min partykompis tillika arbetskamrat o
mycket goda vän Emma.
Gissa vad vi åt!
Jo Sushi.
Snart kommer jag se ut som en risboll.

Passade på att köpa ny bh på Feeling
som har stans snyggaste underkläder!
Behövde en utan axelband.
Man får sina underkläder i en lyxig bag
o de slår in allt i silkespapper.
Bara det är värt pengarna.

Min äldsta son får gå hem själv från skolan.
Han går oftast hem med kompisen Fredrik.
I perioder är de här väldigt mycket.
Men nu har det varit en lååång period när
de gått hem till Fredrik i stället.
Jag ser honom knappt nu.
Han skulle kunna ha en c/o adress där.
Så känns det.
Undrar om man kan bli tillfällig adoptivförälder.
Fredriks föräldrar skulle kvalat direkt.
Ja vi också för den delen när killarna är här mycket.
Det är väl bara att vänja sig.
Innan jag ens hunnit blinka är de tonåringar
o då träffar man de väl ännu mindre.
Måste passa på att njuta av dem medan man kan.
Idag blir de i alla fall inga sura miner till midda.
Idag blir det spagetti med köttfärssås.
Men den är GI (röda linser i som killarna inte ser)
De får pasta o jag äter dinkel till, mums.






Vardagslyx!


Kommentarer
Postat av: hilda

Uach, söndagar är inte så roliga ;D

2009-10-12 @ 19:06:29
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Postat av: cecce

Ja, dessa måndagar! Klarar man sig lätt utan!

Vardagslyx gillar jag. Det gäller att unna sig själv lite saker ibland. Får köpa dem själv. Ingen annan gör ju det:-)!!



Läxor är ett nödvändigt ont. Skönt att höra att det är fler som sliter sitt hår. Fick till slut I. att skriva något annat. I morse såg jag han skrivit att boken suger! Va!? Kunde inte skicka iväg den så han fick skriva om för tredje gången. Tittade inte på vad han skrivit. Vågade inte.



Hoppas du får en lugnare tisdag!

Kram

2009-10-13 @ 10:02:19
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Hatte

Ha ha ja söndagar efter utekvällar är inte vad de var förr ;) konstigt;) Själv tar jag och åker till Barcelona och festar fred-söndag. Ska bli kul!Tack för kommentaren på min blogg :)

Kram

2009-10-13 @ 19:24:49
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0