Höststädning! 24 okt



 
Äntligen ser entrén inbjudande ut igen. Har kastat mina supervissna pelargonier o ersatt
dem med dessa höstblommor. Blev rätt nöjd själv faktiskt!!


Låg länge.
Eller rättare sagt, sov länge.
Jag var jätte trött o kunde verkligen sova.
Gick upp när jag hörde kaffekokaren puttra.
Då var klockan över tio.
Det är det jag inte gillar med att laga frukost, koka kaffe.
Resten gör jag gärna.
Det är lika dant på jobb.
Ingen vill sätta på kaffe men man känner när det
är ens tur.
Har ägnat en del av dagen åt att städa undan i trädgården.
Planterade äntligen mina höstblommor som stått i köket
o väntat i sina kassar.
Stoppade undan alla dynor o sopade upp gamla löv.
Har även äntligen kastat alla supervissna pelargonier.
Poolen är nu vinterförvarad o alla badleksaker undanstoppade.
Lite vemodigt är det allt när badringar o cyklop läggs undan.
Det är såååå långt till nästa sommar.
Har gjort allt detta i regn.
Det är inte speciellt skönt o kallt var det också.



Badleksakerna har stoppats undan o kommer inte fram igen förrän
nästa sommar!

Har ägnat resten av eftermiddan åt att fika, lyssnat på gamla
skivor o bara slappat.
Vid tre tiden körde jag o barnen Micke in till stan för kvällens
Poker med grabbarna.
Killarna o jag var egentligen hembjudna till Karolina o hennes killar
kräftor o krabba men de blev sjuka så vi fick skjuta på det, synd!
Hade sett fram emot det jätte mycket.
Men nu har vi det framför oss i stället!
Hem o fixade tacos till midda.
Barnens önskemål.
De åt så det sprutade ur öronen på dem.
O mamman var lycklig.
Äntligen
något denna vecka som passade dem i smaken.
Det blir tv i kväll o jag ska riktigt gosa ner mig i soffan
med världens största godisskål.
Det var längesen.
O det är välbehövligt.
Har haft en diffus huvudvärdk hela dagen som inte riktigt vill ge med sig.
Behöver nog varva ner.
Men jag tror att jag snart rikar stegen mot medicinskåpet för en Ipren.
Skulle ju ha en skön kväll o det funkar inte så bra med huvudvärk.


               

  
Titta o njut, snart e det slut......:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0