Du ser trött ut!! 21 okt

    
     Min bror som jag har lunchat med idag!

Idag när jag hälsade på grannen sa hon att jag såg trött ut!
Vad grundade hon det på.
De svarta ringarna under ögonen eller min bleka hy,
som verkligen inte klär mig.
Jag känner mig inte trött men mitt ansikte visar
tydligen något annat.
Nu får jag ta till det tunga gardet o plocka fram
den stora sminkväskan
för att dölja alla trötta spår.
Jobbigt!
Jaja allt för att se pigg o fräsch ut.
I morgon är vi dessutom ett gäng från jobb som ska på
en utbildning i Kristianstad o då vill jag verkligen inte se trött ut.
Känns som jag inte gör annat nu för tiden än utbildar mig o sitter i möten.
Vem
tar hand om mitt vanliga jobb?
Jag ligger efter med mina fakturor men hoppas att jag
hinner i morgon eftermidda för på förmidda sitter jag i MÖTE!!

Idag har jag varit med min bror o ätit lunch på favvostället Mezze.
Han är också förtjust i stället o har varit där flera gånger.
Vi längtade oss bort till Thailand.
Han o hans yngsta son ska resa med.
Vi planerar att dyka tillsammans.
Han är en van dykare men jag som inte har dykt sen 1996 
vill gärna fräscha upp mig innan jag hoppar i havet
med full utrustning.
Han ska kolla om hans gamla klubb kan göra ett provdyk med mig.
Fast han tror att det är som att cykla, har man en gång lärt sig osv...
Jag är inte lika övertygad om det.

Fick barnen till att hjälpa till med kvällsmaten för att
locka dem till att äta den.
Köket såg ut därefter men det får man ta när man
ska vara pedagogisk.
De åt ändå inte maten.
Jätte god Tacopaj.
I receptboken heter den dessutom barnens bästa tacopaj, löjligt.
Barnen frynte på näsan.
O fick en kaka i stället.
Jätte Pedagogiskt!!
 
Pedagogiskt att låta barnen vara med o knåda degen till pajen...


Kommentarer
Postat av: cecce

Ser trött ut? Har jag smittat dej? Tycker alltid du ser pigg och fräsch ut!

Tacopajen ser dögod ut. Tar gärna receptet. Tyvärr är nog mina barn lika kräsna som dina...ungar!!!



Kram

2009-10-21 @ 21:54:18
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0