Grönt hår!



Lästips o biotips!

Jag visste det!
Aldrig kan man bli nöjd.
Håret har förvandlats under natten
o visar tydliga spår av grönt o grått...
Där hårutväxten är, är färgen perfekt
men på det blonda har färgen inte tagit som den ska.
Tänkte om jag tvättar håret så kommer lystern fram,
(hur dum får man vara?)
men givetvis blev resultatet det samma.
Så tillbaka till frissan o fick ny tid.
Hon e super gullig o ordnade så jag
kunde komma till redan i morgon bitti!
Helgen är räddad.

Jag vill inte ta ställning.
Jag vill att någon, lämpligen en läkare,
talar om för mig hur jag ska göra.
Det gäller det omtalade vaccinet mot svininfluensan.
Alla pratar om det men ingen är säker.
Först tänkte jag att det är klart vi ska.
Sen tänkte jag att det är klart vi inte ska.
Sen tänkte jag kanske.
Igår var Micke o jag överens om att vi inte ska.
O nu vet jag inte.
Jag vill inte gå omkring o fundera på detta.
Har annat att göra än att ta ställnining o fatta beslut
kring något som jag ändå inte förstår mig på.
Tänk om vi inte gör det o någon blir JÄTTE sjuk.
Då kommer jag få ångest för det.
Tänk om vi tar det o det plötsligt växer ut en knorr
på ett av barnen o ett tryne på det andra.
Då kommer jag få ångest för det (även om det skulle se ganska kul ut)
Skämt o sidor, jag är orolig för biverkningarna på mina barn.
Jag tänker inte så mycket på mig själv.
För jag kan tänka mig att ta det.
Men jag vill inte om tio år ångra något bara för att slippa en influensa.
Jag försår att samhället vill att vi ska vaccinera oss för att minska spridning.
Just för tillfället finns inte influensan i min närhet o då känner man sig trygg.
Om den skulle invadera oss, tänker man annorlunda.
Vi ska ju dessutom iväg på långresa i vinter, så jag vet inte varför jag tvekar.
Ingen av oss KAN ju vara sjuk då, det skulle vara förödande.
Så jag får fortsätta att fundera.
Men måste bestämma mig snart.


 
Lunch!

Lunchade idag med Frida.
Vi var på Peder Hans.
Där serverar de husmanskost o idag
var det köttbullar med gräddsås o kokt potatis.
Inte speciellt GI, men gott!!
På mitt kontor sitter jag med fem killar.
Det pratas mycket fotboll, trav o framför allt mycket snusk.
Jag får ibland stänga öronen eller markera när de gått för långt.
Kan ni fatta hur skönt de då e att lämna kontoret för att
få en dos tjejsnack!!
Vi har goa garv på kontoret men det skulle inte vara
fel med lite mer tjejer här.

Vi har en bokklubb vi tjejer som bor på gatan.
O ikväll var det höstpremiär hos Cecilia.
Vi pratar inte så mycket böcker faktiskt.
Det blir massa annat som ventileras när vi ses.
Så är det någon som kommer på att ja just det,
vi måste välja bok till nästa gång o förresten e det någon
som läst boken vi hade till idag?
Några av oss läser flitigt medan andra
läser mindre flitigt, för att uttrycka mig fint.
Vi fikar också.
Det är jätte viktigt.
Och om man vill kan man dricka vin.
Idag pratade vi om vaccinet.
Oväntat va?
Vi valde ny bok också:)
Till nästa gång ska jag ha läst en bok som heter
-konsten att vara snäll.
Det ska bli spännande o se hur snäll man är..
Vi ska gå o se Stig Larsson filmen också.
Vi såg förra tillsammans.
Ska också bli spännande.
Den har fått både ris o ros.
Spelar ingen roll.
Vi ska se den o sen ska vi dricka vin.
Det är också jätte viktigt!


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej snäckan! Väldans fina bilder :) Alltid skönt att komma ifrån på lunchen istället för att häcka på kontoret... :) Idag bär det iväg på lite äventyr, nyfiken är jag, har försökt få lite info av Peter nu på morgonen, sitter på Rönnen, enklast så men inte lyckats särskillt bra... Ses sen!

Kram F

2009-10-09 @ 10:11:01
Postat av: Hatte

Hejsan!

Jag tror du ska låta bli att ta vaccinet eftersom du tvekar. Frågar du läkare är de ju köpta av samhället att säga att du ska ta det. Känner du någon läkare privat får du säkert ett ärligt svar. Själv tänker jag,som du förstår, inte vacc. Biverkningar större risk än risken att få sjukdomen, tänker jag. Res o ha kul. Tänk inte på tryne och knorr ;)

Från en tjej där ute i cybervärlden ;)

2009-10-10 @ 10:03:37
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0