Middan e klar!


    
   
Dagens sallad med getost, pumpafrön o solrosfrön, mums!
Gjord bara till mig när de andra e iväg o tränar fotboll
.

Dagen har gott fort idag.
Första gången jag kollade på klockan var den tre.
O då är det bara en timme tills jag slutar.
Det är skönt med arbetsdagar som springer iväg.
Hatar o sitta o sega.
Har lunchat med Cia idag.
Där serverades det fisk idag.
Så har man fått sin fiskdos för denna veckan.
Vi pratade om vad som händer i höst o båda
kom fram till att man redan är nästan fullbokad fram till jul.
Är det klokt!
Vart tog spontaniteten vägen!
Vi bokar luncher ihop spontant i alla fall.
Bara en vecka i förväg....
Jag har faktiskt även idag gjort något
wilde and crazy på jobb..
Spontant har jag anmält mig på en kurs i Stockholm.
Ja inte jätte spontant kanske, jag fick fråga chefen o
kolla på ekonomi så där fanns utbildningspengar men
jag kände mig helt upprymd efteråt.
Den är redan nu i slutet på oktober o handlar
om upphandling för lite mindre arbeten.
I min bransch görs många upphandlingar o jag
har gjort en del med hjälp av andra.
Men nu ska jag lära mig att reda ut det själv!
Två dagar
ska jag vara borta.
Känns som om jag ska på semester:)
Jag ska passa på att bjuda in mig till min svägerska
o hennes familj kvällen mellan kursdagarna.
Hoppas de kan (o vill)...



GI Stroganoff dagens rätt hos oss ikväll.
Ja den fick jag också äta ensam. Övriga familjemedlemmar får den när
fotbollen är slut.

Ända sen februari har vi försökt att äta GI.
Anledningen är att min kära gubbe hade
några kilon för mycket kring magen.
Stora middagar till lunch o sen midda på kvällen med familjen.
Det sätter sig.
Om man inte tränar ja.
Vilket han inte gör regelbundet (eller inte alls)
Då införde jag GI.
Det har funkat super.
Till och med barnen tycker om maten.
För det mesta.
Kanske inte Dinkel o blomkål, men i övrigt är de nöjda.
Nu till kärnan i det hela.
Han har gott ner i vikt - det hjälper.
O man mår mycket bättre.
Så i grytorna puttrar idag en GI stroganoff.


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag har också överansträngt mig/tränat för hårt/för mycket. Huvudet vill mer än vad kroppen tål ;) Men snart ska jag nog få ordning på det och sätta igång med löpningen igen.

Va roligt för dig med kurs! Det ökar absolut motivationen! Lycka till! :) Kram

2009-10-06 @ 20:51:38
URL: http://wondrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0