En helt vanlig måndag.

 
Snart från blond till brun!!

 
Gräslig utväxt

Idag har jag äntligen beställt tid för klippning o färgning.
Välbehövligt.
Jag ser bedrövlig ut i håret.
Utväxta blonda testar hänger längs kinderna på mig.
Nu ska det bort o det ska bli brunt.
Jag kommer förmodligen komma hem
efteråt o vara helt förtvivlad.
Det är jag varje gång jag färgat håret.
Men ändå ska jag på det igen.
Nu e det för att alternativet är inte ens att tänka på.
Mitt hår är livlöst, råttfärgat o fullt av gråa hårstrån.
Pest eller kolera!
Jag ska behöva vänta ända till onsdag.
Jag ville ha tid redan idag.
Men det är tydligen fler som är i behov av saxen.
Fortsättning följer på onsdag...



Bildbevis!!

Efter skolan idag fick Markus ha kompis med hem.
Hans bästis, som han själv säger.
De låste in sig på hans rum o det blev plötsligt väldigt tyst.
Alla föräldrar vet vad detta innebär.
INTE BRA!
Mycket riktigt hade de hittat choklad som de glatt snaskade i sig.
Man kan ju bara inte bli arg när båda står o
blånekar med choklad runt munnen
pappersbevis utstrött på skrivbordet..

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej! Tack för kommentaren i min blogg & jag säger detsamma till dig - mycket fin hemsida! :) Ja visst är det härligt med löpning. Tyvärr har jag blivit ordinerad löpvila. Ska vila från löpning 2 veckor till sen får vi se vad som händer på den fronten. Längtar efter att få springa igen!! Som väl är kan jag hålla igång med annat :) Vilken bedrift med 2 halvmaror! Jag är imponerad! :) Tränar du till något speciellt nu? KRAM

2009-10-05 @ 20:43:53
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Kul att du hittade till min blogg! Alltid roligt med en kommentar också!



Spännande se din nya färg sedan och frisyr. Man undrar varför man väntar så länge på förändring ibland!



Ha en fin tisdag!



Kramar

2009-10-05 @ 22:42:56
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0