Sköna söndag!




Var på en promenad i regn o blåst o undrar varje gång hur
vårt kallbadhus kan stå emot dessa starka vindar!!

Vaknar upp till en regnig morgon men som
faktiskt ser ut att klarna upp.
Det är fotbollsmatch för Viktor i Lödde idag
O Markus o jag vill gärna kolla.
Fast bara om det inte regnar.
Vilken solskens morsa man är va!
Det är väl bara att dra på sig gummistövlar
o sydvästen.
Skulle inte tro det.
Har annat att fylla tiden med i så fall.
Men jag brukar kolla för de är duktiga
o det är rolig fotboll nu.
De spelar som ett lag o passar o placerar sig rätt.
Inte som för bara ett par år sen när alla drogs
som flugor till en skit efter bollen.

Kvällen innan var vi hos Uffe o Cissi i Malmö
o de bjöd på super god mat.
Lyxigt att vara bortbjuden.
Jag som jämt står vid spisen uppskattar det
oerhört mycke.
Fredrik o Maud var också med.

Vi fick supergoda ostar som Uffe valt ut.
O det är ju det bästa jag vet.
Med fikonmarmelad.
Hur kan något som luktar gamla hossor smaka så gott!
Jag körde så det blev bara ett litet glas vin till maten.
Skulle varit gott med vin till osten.
Maud körde också o Cissi med sin mage.
Bara killarna drack.
O det gjorde dom bra.
Tyckte det blev lite slirigt mot slutet.
Precis så som man själv brukar vara.
Man ser det så tydligt när man själv är nykter.
Jag skrattade så magen knöt sig.
Ända från tårna kom det.
Det är en underbar känsla när man
skrattar så man nästan kiknar.
Super trevlig kväll
o jag hoppas vi ses snart igen.




Min nya leksak!

Jag har fått en Ipod.
O jag är jätte glad för den.
Nu äntligen kan jag ladda ner massor med låtar
o ha när jag springer.
Hade från början en Mp3 spelare som kunde
innehålla max 50 låtar.
De här 50 låtarna lyssnade jag på flera gånger i veckan.
blev till slut jätte trött på dem.
Kom aldrig till skott för att ladda ner nya.
Så gick den itu och jag köpte en ny.
Den lärde jag mig aldrig så i ett par år nu
har jag sprungit till radion.
Det är inte jätte kul med reklampauser eller
tråkigt mellansnack i öronen
när man vill ha ös för att orka med.
Men nu ska jag ladda ner massa bra springmusik
så jag har många att välja bland.
O jag ska lära mig att ladda ner själv.
För det är Micke som hjälper mig med det.
Jag vet att jag borde klara det själv.
Men jag är otålig och det tar sån tid.
O jag står inte ut att sitta o vänta vid datorn.
men nu blir det ändring på det.
Idag ska jag ut o springa med min nya Ipod.



Laddad med bra springmusik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0