Buuuuuu! 31 okt



Bordsdekoration, placeringskort eller bara till att hänga
i ett fönster. Kul Halloweenpyssel.

           
                 Pumpor är ett måste till Halloween!

Fönsterputsning
klar!
Utvändigt.
Får ta resten i morgon eller nån annan dag.
Det blir nog nån annan dag tror jag.
Städat, tvättat o småfixat hemma hela dagen.
Typisk lördag kan man säga.
Hade ingen fantasi eller ork att dra igång nåt större
lunchprojekt så det fick bli fil o macka idag.
Jag käkade förresten mitt favoritknäcke som heter
Batanun med solros-,pumpa och linfrön.
Det är sååå gott.
När jag kommer hem från jobb o e superhungrig
tar jag alltid ett sånt knäcke o knaprar på
stillar sig hungern en aning.
Annars hade jag gott loss i godisskåpet.
För jag kan verkligen vara superhungrig när jag kommer hem.
O det hjälper inte med en frukt, det blir nästan värre.


Dagens lunch. Inte så mycket fantasi kanske men gott knäcke
o yoghurt med pumpa o solrosfrön!

Jag äter pumpafrön morgon midda kväll - det är sååå gott!

Fick efter många om och men på mig träningskläderna o
kom äntligen ut på en joggingtur. Det har varit lite si o så
med träningen den senaste tiden. Inte för att jag inte vill utan
för att det har kommit annat emellan!


Tidningar som jag köpte när jag skulle till Stockholm men som av någon
anledning inte blev lästa. Har tillbringat eftermiddan med att slötitta
i dessa o dricka kaffe, skön avkoppling!

I kväll bär det av mot Svedala.
Brorsans äldsta son fyller 20 o det ska bli stor fest för honom.
Både släkt o vänner.
Tänk vad tiden går.
Brorsan har en son som är 20!!
Man kan knappt fatta det.
En vuxen son!
Jag var nog inte mer än 18 tror jag när han föddes.
fattade man ju inte det där med barn.
Då var det bara kompisar, killar o fest som gällde.
När jag frågade honom vad han önskade sig svarade han precis
som hans pappa har svarat till alla födelsedagar  - en bil!
Det blir pengar.
Man minns själv att det var kuverten som räknades
när man fyllde år.
Man vill inte ha några saker.
O framförallt ingen silver tesked!!

För säkerhets skull kanske man ska sätta ut en skål med godis
så man slipper några "olyckor" nu när man inte är hemma!!
Ha en fortsatt bra spökkväll alla monster där ute!

Kommentarer
Postat av: cecce

Vilken duktig fru du varit. Pysslat (jättefint), städat, putsat fönster, fixat mat...förresten såg knäckebrödet jättegott ut. Var köper man det?



Hoppas ni hade en trevlig kväll!

Kram

2009-11-01 @ 12:07:33
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0