Bus eller godis? 29 0kt


Årets sista skörd i trädgårdslandet! Nu får vi vänta till nästa sommar
innan vi kan mumsa på dessa godbitar igen.


Ledig idag.
Vaknade av att katten stod o skrek någonstans o
krafsade på en dörr.
Vem i h.....e har låst in kattan???
Fick pallrat mig ur sängen o hittade katten inlåst
i badrummet.
Varför undrade jag ju såklart!
-För den har en fästing, sa Markus.
Jaha o vad hjälper det att låsa in katten i
badrummet, undrade jag ju då.
Den kunde ju trilla av på mig....
Ok, det är ju förvisso sant att de trillar av
när de ätit sig mätta.
O vi har ju hela sommaren hittat fästingar stora
som vindruvor lite överallt här i huset.
Inte speciellt trevligt.
Men nu har vi katter o då har vi även fästingar.
Inget att be för.
Så Markus! Vi låser inte in katterna för att de har
fästingar jag plockar bort dem i stället.
Men mamma! Du sov ju....


Kul att se killarna ha kul tillsammans o att sparkarna
fortfarande används.




Världens finaste väder ute.
Fick ut ungarna o mig själv en liten stund.
Killarna åkte lite sparkcykel o jag lullade runt lite o njöt.
Fick för mig att putsa fönsterna.
Drog igång ett litet projekt med trasor, skrapa
fönsterputs o en spann med vatten.
Båda killarna ville gärna hjälpa till.
Eller stjälpa till som jag tänkte när jag gick bakefter
o gjorde om allt som de gjort.
Klart att det är kul att spraya ner ett fönster med fönsterputs.
Men att sen få bort det är inte lika kul.


Redo för fönsterputsning. Det var välbehövligt o tog längre tid än
jag tänkt mig. Fick dessutom gå bakefter barnen o torka upp.
Men får vara glad att de vill hjälpa till!!

Super duktiga killar!
 

Eftermiddagen tillbringades i en biosalong med fyra grabbar
o vi såg Upp.
Mycket trevlig film.
Skulle sett den 3D men jag hade så klar missat det så det blev den vanliga!

Fyra förväntansfulla killar laddade med godis o läsk!

Efter filmen körde vi inom Zoo i Lomma o köpte kattmat.
Killarna passade på att hälsa på djuren i minzoo.
 



Det är ju Allahelgonahelgen.
Så killarna gick ut på Bus eller Godis!
Så fina de var.
O så generösa alla är.
Korgen full med godis när de kom hem.
Micke o jag höll fredag o drack lite vin.
Skönt när man haft en eftermiddag o kväll
full med barnaktiviteter.


Fyra laddade killar inför Bus eller Godis!

En tuff Markus som skulle ut med de stora killarna på
Bus eller Godis!


Kommentarer
Postat av: cecce

Härliga bilder på härliga barn!!

Kram

2009-10-31 @ 08:28:09
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0