Bubbelfredag!




Bubbel på altanen!


O vipps så var arbetsveckan slut.
Det hinner inte bli måndag förrän det är fredag igen.
Helgen ska vi ju inte ens snacka om så fort den går.
Gick en timme tidigare från jobb o körde ner till stan.
Behöver känna stadspulsen ibland
för att överleva förorstlivet!
Jag var inte ensam om den tanken.
Fick snurra runt en bra stund för att
få en p-plats som åtminstonde
låg på gångavstånd från city.
Konstaterade att stan låg kvar
o att den nu klarar sig utan mig
i alla fall nån vecka nu.

Dock inga shoppingkassar med mig hem.
Lite tråkigt är det allt.
Men plånboken var glad.
O Micke också.
Vi svettas fortfarande efter Peking.
Så jag är tvungen att hejda mig.
Men jag var nära att köpa ett jätte fint fat.
Det är Jätte stort o grönt o fint o....
-Kostar 600 kr.
Jag gick ut ur affären o tänkt att jag
kan ju önska mig fatet i julklapp.
Sen kom jag på att vi ska ju inte fira jul i år.
Vi e ju i Thailand då.
Fat eller Thailand, fat eller Thailand.
Det blir Thailand!






Viktor färdigstylad inför skoldiscot


Det är disco på skolan o Viktor ska dit.
Duschar utan att jag behöver säga till.
Hur stor e man då!!
Vax i håret.
Frisyren är viktig o kläderna också.
Det ska var skjorta.
Kul att det vill vara fina o lukta gott.
Mamma skickar stolt iväg sin son med
60 kr i fickan.
Det ska räcka till inträde o godis.
Om tio år är det väl
600 kr i fickan
som ska räcka inträde o öl.

Det är bubbelfredag!
Det är Micke som har infört det.
Tycker det är viktigt att man nån dag i veckan
umgås o äter o dricker gott.
Jag e inte sen att hänga på.
Tycker det är roligt att ha fredagen att se fram emot.
Se vad Micke kommer hem med från bolaget.
Har vi gäster får de också vara med på vår bubbelfredag.
Micke vägrar att ge vika.
Jag slänger ihop nåt gott.
Försöker att anstränga mig lite.
Fast jag anstränger mig faktiskt
nästan varje dag.
I alla fall när det gäller maten.
Lagad midda ska det vara varje dag.
Tycker jag.
Det Micke hade köpt igår smakade ovanligt bra.
Den flaskan ska vi komma ihåg o köpa igen.
Man blir inte så tung i huvudet av det.
Som att laga mat o dricka rött vin.
Då håller jag på att somna över grytorna.
Det är bättre att dricka rött vin när maten är klar.
Så kan man somna efter maten!
Det är ju fredag.
Då har man rätt att vara lite extra trött.
Skönt trött för man vet att man kan sova nästa morgon.



Sömndricka?




Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0