Godis till midda! 27 okt



Norra Latin. En pampig byggnad mitt i stan. Här hålls utbildningen.

Hotellfrukost!
Man kan inte klaga.
Fast det var precis vad jag gjorde i natt, typ.
En fläkt som lät jätte högt o som jag inte kunde stänga av.
Först trodde jag det var rummet bredvid som ljudet kom ifrån.
Att någon duschade eller nåt.
Men när de aldrig slutade duscha förstod jag att det kom
från ventilationen.
Ja jag vet att jag är känslig mot ljud men detta var
verkligen störande.
Jag slog 9:an.
O får pratat med en jätte trevlig kille som säkert stod
o gjorde fula grimaser mot telefonluren samtidigt som han
"lät" trevlig.
WICKED LADIE på första våningen var nog det första han
sa till sin arbetskampat när vi lagt på.
Jag vet hur det e.
Jag jobbar själv med wicked ladies all the time...
Men jag var jätte trevlig o ursäktade mig ungefär 100 gånger.
Han erbjöd mig faktiskt att byta rum.
Fast jag hade lite svårt att se mig själv örla runt på hotellet
i min nattsärk o med håret på ända (jag hade ju hunnit gå o lägga mig)
Hans vänlighet gjorde att jag sa att om jag inte står ut så byter jag.
O jag stod ut.
Han visste hur man skulle handskas med hysteriskat överkänsliga
kvinnor som närmar sig 40 o som tycker det är fullkomligt normalt
att ringa o klaga på ventilationen mitt i natten!!!

Utbildning hela dan.
Det var mycket att ta in.
Men allt var intressant.
Upphandling av mindre arbeten.

Man får mat hela tiden på såna här kurser.
Man tuggar på något hela tiden.
Frukt o kolor inne i utbildningssalen.
Kakor till kaffer o stor salladsbuffé o en jätte lunch.
Jag var mätt när kursen slutade kl fem.
Gick på bio.
Det blev en stor påse godis till midda.
Kan lika gärna fortsätta o svulla nu när jag ändå är igång.
Såg Inglourious Basterds med Brad Pitt.
två o halv timme lång men tiden gick fort o filmen
är mycket sevärd.
Mår illa av allt godis o har lovat mig själv att det
blir ingen kaka till kaffet i morgon.


Skön avkoppling att gå på en bio själv o få se en film som varken
barn eller man har valt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0