Julklappstips! 23 okt


Alla borde ha en brandsläckare. Önska er en i julklapp!!

Jag som gnällt nu i två veckor över möten o kurser
kommer nu överraska er med att jag idag varit
på en liten utbildning i brandskydd o är nöjd!
Jag har varit på många brandutbildnigar och det kan man 
aldrig få för mycket av!
Tänk att det tar mindre än fem minuter innan ett vardagsrum
är övertänt om det börjar brinna i t ex soffan.
Ingen människa överlever detta.
Det tar mindre än två minuter att rökfylla
ett trapphus om en barnvagn börjar brinna.
Ingen människa överlever om de tar sig ut i trapphuset.
O ÄNDÅ ställer folk sina barnvagnar, cyklar, möbler
och allt annat skräp i våra trapphus.
Vi går givetvis ut med information till våra hyresgäster 
och vid inflyttning får alla broschyrer om brandskydd.
ÄNDÅ ställer man ut brandfarliga saker i trapphuset.
Tänker säkert att det händer inte mig.
Men det gör det!
Torrkokning är ett annat stort problem.
Man glömmer det som står på spisplattan
o plötsligt är köket rökfyllt.
Man måste ha brandvarnare.
Den räddar liv.
Allt borde ha en egen brandsläckare.
Jag önskade mig faktiskt en förra julen men
den kom tomten aldrig med.
Hoppas han kommer ihåg det till i år!
Fast då är jag i Thailand (kan inte nämna det många gånger nog..)
Så ett litet tips till årets önskelista är just en BRANDSLÄCKARE.

Brandvarnare räddar liv!

Nog med moralpredikan.
Åkte till affären med barnen efter jobb.
Skulle åkt till affären utan barnen efter jobb.
Får vi det här? Men får vi det här då?
Höll emot ända till godisautomaten utanför.
1 kronas tuggummi.
O äntligen blev det tyst.
Kom billigt undan.
Nästa gång börjar jag nog med tuggummiautomen!
Det blir krabba, lax och goda ostar till midda ikväll.
O bubbel förstås!
O säkert lite rötjut till ostarna.
Äntligen fredag!
             





 
Mmmmm fredagsmys!


Kommentarer
Postat av: cecce

Mys, mys...krabba och räkor låter gott. Här blev det ryggbiff!

Håller med dej vad gäller brandvarnare och släckare. Skönt, som du säger, att man bor i hus och har koll. En av de saker vi faktiskt är noga med.

Kom just på att vi inte har någon släckare i sommarhuset...illa!



Ha en riktigt skön helg!

Åker troligen till föräldrarna i helgen men tar gärna en långpromenad i veckan...eller nåt!

Kram

2009-10-23 @ 20:27:27
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Kom hit så ska vi svulla oss med kakaor!!



Vi åker också iväg nästa vecka till Aspö...men vi hörs. Kanske i slutet på veckan...



Kram

2009-10-24 @ 08:23:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0