Kristianstad tur o retur! 22 okt



Har tänt ljus o drömmer mig bort till Thailand!


Har varit i Kristianstad hela dan på kurs.
Det var SABO som hade satt ihop ett seminarium där vi skulle
diskutera tryggheten i våra bostadsområden.
Vi fick träffa några ur förvaltningen där som visade oss sitt arbete o
ett område som anses vara ett problemområde.

ABK:s karameller var
i alla fall goda!

Eftersom mormor o morfar hade hämtat barnen kunde jag åka
o kolla efter vinterkängor till barnen efter seminariet.
Brukar alltid vara så sent ute att det oftast inte finns något kvar
i rätt storlekar.
Jag hittade med en gång.
Stadium.
Hoppas nu skorna passar bara.
Så jag slipper åka tillbaka o upptäcka att rätt storlekar är SLUT!
Passade på att smyga inom systemet o köpte lite bubbel.
Det är ju bubbelfredag i morgon!


Kvällsfikar o bloggar o surfar o helt plötsligt har det
gått en timme (eller två)

Önskemål på receptet på Tacopajen (som mina barn inte tyckte om...)

Pajdeg
1 1/2 dl dinkelfullkornsmjöl
1/2 dl sojamjöl
100 g smör

detta blandas o trycks ut i en form. Gräddas i 200 grader i ca 10 min.
Nagga botten innan.

Fyllning
500 g nötfärs
olivolja
1 gul lök
1 påse tacokrydda
1 dl vatten
1 burk kidneybönor
salt o peppar
4 tomater
1 burk cremefraiche
4 msk majonäs
2 dl riven ost

Bryn köttfärsen i oljan o tillsätt löken o bryn detta tillsammans.
Tillsätt tacokryddan o vatten o koka i ca 5 min.
Skölj bönorna o blanda i färsen.
salta o peppra.
Lägg färsen i pajskalet och hacka tomaterna över.
Blanda cremefraichen med majonäsen o fördela över tomaterna.
Strö på osten.
Grädda i ca 20 min.

Kommentarer
Postat av: cecce

Tack! Låter som ett kanonrecept. Jag ska prova så får vi se vad mina ungar tycker. Kanske om man utesluter bönorna...de kan man ju ha vid sidan om. Själv älskar jag Kidneybönor!

Sen kan man säkert utesluta sojamjäl och ta vanligt mjöl...inte lika nyttigt men...



Kram

2009-10-24 @ 08:28:34
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0