Höstfint! 19 okt



Markus första fotbollsmatch som han spelade igår. Gjorde mål o så här
ser en del av hans målgest ut, efter fotot togs kastade han sig nämligen
på magen! Han var så stolt!


Började dagen med projmöte ang. ombyggnad av
en gammal postlokal som vi ska flytta in i.
När jag började på mitt jobb för typ 100 år sen
kände jag mig alltid vilsen på alla bygg o projmöten.
Tänkte att jag på sin höjd duger till att koka kaffe o
kände mig som om jag var 14 år o kommit fel eller nåt.
Men nu kan jag faktiskt tillföra något.
O ibland till och med vara den som kommer med lösningar.
Jag är grymt imponerad av mig själv (jag får berömma mig
själv, ingen annan gör det ju....)
Dessutom är det ju roligt att man lärt sig något under
alla dessa år.
Jag kom ju hit utan någon som helst erfarenhet av fastighetsbranchen.
Jag har dessutom fått förtroendet att designa en receptionsdisk som
en snickare ska bygga till oss och välja kök, kakel och bänkskivor.
Super kul med lite variation i vardagen!!
Vi flyttar in i nya lokaler i mitten av december.

Efter helgens aktiviteter känner jag mig inte utvilad idag.
Sirap i huvudet o kan inte tänka klart.
Ibland kan det bli för mycket o jag har inte fått sova ut.
Sömnen är viktig.
Ska gå o lägga mig tidigt i kväll o hoppas på att jag kan
ta igen den sömn jag missat i helgen.
Den senaste tiden har det varit fullt ös.
Nu börjar min kropp strejka o skriker efter vila.
Jag tror att jag är 20 men min kropp vill
tala om för mig att jag börjar närma mig 40!
MEN
jag vill bara göra er uppmärksamma
ATT jag fortfarande kan stå på händer
OCH jag kan gå upp i brygga.
Jag kan hjula o springer flera gånger i veckan. 
Men även solen har fläckar..
Så nu är jag slut, helt slut!

Trots mina vilotankar så slängde jag mig ändå in i bilen
o körde först till bonden o köpte pumpor o grönsaker.
Jag tänkte när jag körde ut på den skumpiga grusvägen
längs åkern
att detta är ju lite pinsamt, de har säkert
inte börjat sälja pumpor ännu..
Men hallå!
De var nästan slut.
Vad är detta?
Halloween är ju inte förrän nästa vecka.
Vad är det för fel på folk.
Ska vi börja köpa pumpor till midsommar eller!!
Fick ihop ett gäng i olika storlekar som jag nu ställt
utanför dörren.
Lyser upp fint nu när de mesta är så grått.
Efter bonden körde jag till Ica o köpte en massa jag inte behövde,
bara för att jag skulle ha 1 liter mjölk.
Inom blomsteraffären o köpte lite höstblommor så jag äntligen kan
kasta mina supervissna Pelargoner!
Lagade midda.
Förhörde läxor (med en som hellre drar Bellmanvitsar än skriver svenskmeningar..)
Tvättade några maskiner tvätt.
Diskade.
Ringde syrran som fyller år men som inte svarar, var e du??
Ringde Johanna för jag kom på att vi ska kallbada i morgon
o Micke är i Stockholm.
Hon skulle kolla om hennes tjejer vill sitta barnvakt.
Packade gympakasse o tog fram rena kläder till i morgon.
Nu får det räcka för idag.
Nu ska denna svensk kolla tv, det var länge sen
o gå o lägga mig tidigt, förhoppningsvis!



 


Morgondagens projekt att plantera nya höstblommor i
krukorna på framsidan
!

Kommentarer
Postat av: cecce

Du står verkligen i...

Nä...Kan du gå ner i brygga??

Måste säga jag är impad!! ha ha..jag vågar inte prova. Hjula däremot kan jag! Alltid något!



Vi ses i eftermiddag!

Kram till dej/C

2009-10-20 @ 10:36:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: rachelle

Jäklar vad mycket du kan :D Jag kan nog inget av det där undrar om det är försent att lära sig? HAHA



Vad kul att din son börjat på fotboll jag har faktiskt tänkt på att min lilla son borde börja med det också..



Jag har ställt lite frågor riktat till andra föräldrar på min blogg, kommentera gärna om du skulle ha tid ;)



2009-10-20 @ 21:08:19
URL: http://rachellee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0