Blondie goes brownie!



Brownie!!

Ja då var det gjort. Håret är nu brunt.
O jag e både nöjd o missnöjd.
Lite mer kastanj skulle hon haft i.
Men o andra sidan kan hon inte haft det så lätt
med mig i stolen orolig för att det får inte bli för mörkt
o det får inte bli för rött o det får inte....
Så på det stora hela är jag nöjd.
Allt är ju bättre en den blonderade kalufs jag hade innan.
Skönt också att vara av med det slitna.
Nu ser jag ut som folk igen!
Det tar ju alltid ett tag innan man vant sig så just för tillfället
springer jag till spegeln hela tiden o kollar, o ja det är
fortfarande brunt.

Direkt efter jobb idag sprang jag min vanliga runda.
Det är för att alla ska hinna med sitt o barnen
ska iväg på fotboll.
Problemet är att jag är ganska hungrig då o springa på
tom mage är inte skönt o man blir lätt utmattad.
Jag tycker dessutom att det är skönare o ha det gjort
medan det är ljust också, så då får man stå ut med lite matthet.

Nu sitter jag här nyduschad, mätt o brun i håret o njuter av tystnaden.
Barnen kollar tv o Micke spelar match.
Tror jag ska kolla lite tv idag, det var länge sen.
Vet knappt vad som går på tv nuförtiden.
Jo jag har kollat ett program med Ankan för alla pratade om henne
men annars har jag ingen koll.
Brukar alltid dra igång en massa serier nu på hösten som jag
lätt fastnar för o sen bara måste se.
Får se vad det blir i höst som ska fånga mitt intresse.
Eller ointresse..




Kommentarer
Postat av: Johann

Välkommen till brunetternas värld igen...du är som jag aldrig riktigt nöjd när man kommer från frissan...vill ju att det ska se ut som de gör på den tidningsbild man har visat.... Kram Johanna

2009-10-08 @ 07:53:55
Postat av: Patricia

De säger att "blonds have more fun".. Vi får väl se hur kul jag får nu!!!

2009-10-08 @ 13:29:12
URL: http://patrulla.blogg.se/
Postat av: cecce

Snyggt! Du klär bra i den färgen.

Får lite ångest när jag läser att du springer. Själv har jag helt kommit av mej. Jag hinner inte!!!!



Ha det fint/C

2009-10-08 @ 14:31:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0