Skaldjursfrossa! 14 nov



Skaldjursfrossa hos svärföräldrarna. En hösttradition som alla
i familjen ser fram emot!


Tillbringade delar av dagen med att stå o frysa
på en fotbollsplan i Malmö.
Att man aldrig lär sig att klär sig ordentligt!
Viktors lag mötte MFF:s pojkar 00 o förlorade stort.
Dessa killar tränar fyra gånger i veckan!
Våra killar tränar bara en gång just nu o två gånger
i vanliga fall.
Jaja, de var duktiga i alla fall.
Fort hem för sen skulle nästa unge iväg på träning.
Fick snabbt slänga ihop vars en macka till killarna.
Jag tror att man kan kalla dagen en typisk novemberdag.
Grå!
Inte ens löven lyser upp längre.
Allt ligger blött o grått på marken.
Fast jag njuter av årstiden!
Tycker det är skönt att softa hemma o
inte göra någonting!
Sommaren o våren då måste man vara ute o
aktivera sig.
Det är brännboll, fotboll, bjudningar, skolfester,
städa trädgården, plantera blommor, grilla,
hålla sig smal för att kunna ha bikini, umgås o
vara glad o trevlig hela tiden.
Det behöver jag inte när jag sitter hemma o
dricker mitt kaffe o softar med en bok eller tidning!
Jätte skönt!
Laddar upp socialbatterierna, för nästa säsongs
sociala aktiviteter...
Jag tror att jag är inne i en period nu där jag
känner att det kanske varit lite mycket
den senanste tiden, därför är det skönt
att bara vara!
För jag gillar annars fart o fläkt o att
det gärna får gå i 190!
Nyttigt att kunna varva ner.
Det har jag fått lära mig.
Tror att detta är först hösten som jag faktiskt
gör det!
O mår bra av det.
Tidigare
mådde jag inte bra av att dagen gick
o inget hände.



Konsten att koppla av! Kanske det är detta som
är meningen med livet!
Här finns inga måsten!

Jag har precis varit ute o sprungit o kom då
på att det jag skrev precis innan handlar om
att jag är på väg att blir gammal!!!!
Dels för att jag kan sitta o koppla av o
tycka att det ger mig något, dels för
att jag igår i lunchrummet kommenterade följande:
En arbetskamrat säger att "Du är min man" har efter
fem år åkt ur Svenstoppen. Varav jag säger
-synd, det var ju en TREVLIG låt!!
Jag kom ju på i samma sekund som jag sa det 
hur fånigt det lät o min ena arbetskamrat bara
virrade på huvudet!
Om jag ska fortsätta listan på ålderstecken så
kommenterar jag färgen på löven nu på hösten.
Vem i 25 års åldern bryr sig om det.
Jag har fått gäddhäng o hängrumpa.
Det hade jag inte när jag var 25.
Jag lägger på minnet vad bensinen
kostar när jag kör förbi macken.
Man hade väl inte ens bil när man var 25!
Det måste vara säkra ålderstecken.
Jag kan göra listan hur lång som helst men det
skulle bara tråka ut er.
Jag KÄNNER mig i alla fall inte gammal.
Tur är väl det.
   
Hittade två passande bilder på Internet!
Gammal! Skulle inte tro det!
Är hellre en skuttande gammal gumma!

Markus har varit hos en kompis i eftermidda o Viktor
har precis fått Facebook så det har varit väldigt
tyst o lungt i huset hela eftermiddan.
Jag har kunnat träna, surfa, blogga o det som
jag för tillfället är ganska bra på -softa!
Skaldjursfrossa hos svärföräldrarna
i kväll med
mina föräldrar.
Det dukas upp ett bord med MASSOR av skaldjur.
Alla i vår familj älskar skaldjur o ser fram emot kvällen!


Kommentarer
Postat av: cecce

Visst är det skönt att kunna koppla av! Utan dåligt samvete!

Gillar din syn på hösten! Där är vi lika! Skönt att slippa alla vårens och sommarens krav!

Facebook ja...Isak håller också på. Tycker egentligen de är för små men, men...böjer mej alldeles för lätt!



Ät skaldjur så det sprutar ur öronen i kväll!

Kram

2009-11-14 @ 18:51:44
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0