Päronrutor med konjak fast utan konjak! 11 nov

       Se hela bilden  

Till vårt nya kontor ska jag välja golv,
kakel, klinkers o färg.
Först tänkte jag att det skulle bli en baggis.
Men nu sitter jag där o sliter mitt hår.
Även om vi är begränsade till ett visst sortiment
o färgval
inom jobbet, så är det ju något som
ska vara där väldigt länge.
O alla
ska tycka om det!
Snart är jag i alla fall klar med mina val
o ska skicka iväg detta till de som håller i entreprenaden.
Ska bli väldigt kul o se allt klart o snart börjar det hända
stora saker i bygget.
Som att köket som jag valt kommer på plats.
Receptionsdisken
som jag ritat kommer på plats.
Väggarna blir målade o golven lagda
.
Flytten in sker när jag är på semester.
Synd!
Jag hade gärna varit med.
Hahahaha! Trodde ni va!!!
Jag är supernöjd att jag slipper den flytten.
Nu kommer jag tillbaka till dukat bord!

Medan jag väntade på att Micke o Viktor skulle
komma hem från träningen bakade jag, enligt
receptet, en Päronkaka med konjak.
Nu e det ju så att jag av någon anledning
alltid glömmer något som står i receptet o
denna gången glömde jag konjaken.
Hur man nu kan glömma en av titelns ingredienser
är för mig själv en gåta.
Men så är det i alla fall.
För det mesta smakar det bra ändå.
Som mina Scones utan bakpulver.
Fast en jul bjöd jag på något som vi
faktiskt inte kunde äta.
Jag hade köpt julskinka o grilljerat den
efter konstens alla regler.
Men när vi skar upp den på julafton
visade sig att jag köpt en okokt i stället för en färdigkokt.
Så det var rå julskinka med grilljering på.
Inte
så där jätte gott.
En midda (med samma personer som till julen, tyvärr)
bjöd jag på potatisgrantäng med rå potatis!
Den var det ingen heller som jätte gärna glufsade i sig!
Det är tur det är familjen som blir drabbad.
De har ju inget annat val än att komma tillbaka
nästa gång det är jul eller kalas!!


Jag hade till och med ställt fram konjaken! Så hur jag kunde
glömma den i kakan fattar jag inte ens själv! Tur att jag fick
med päronen..annars hade det bara blivit "rutor".
            
            
                       Riktigt mörk choklad ska det vara.


Den blev god även utan konjak!

Kommentarer
Postat av: cecce

Är det samma päronkaka som jag gjorde? Visst är den god!!!

Jo..jag börjar nog lära mej...att göra ingenting.Finns helt enkelt ingen ork.Ju längre jag går hemma desto tröttare blir jag. Känner mej helt utdränerad. Massor med tankar och funderingar på det. Ska det va så? Väntar fortfarande på en tid...till samtal.

Nåväl...sjukskriven fram till den 20 dec. så jag har tid att reda ut ett och annat.

Hoppas du/ni får en fin helg!!!

Kram

2009-11-13 @ 11:12:29
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0