Lussebak, ostfondue o långpromenad ! 28 o 29 nov



Årets lussebak. Kusar, sniglar o bajskorvar!

Gör en summering av helgen idag.
Igår hann jag faktiskt inte skriva.
När jag skulle sätta mig ringde nämligen Johan o Cia
o ville umgås.
Det ville vi så klart gärna.
Men jag vill börja från början.
Lördagen innehöll en del aktiviteter från min sida.
Satte igång ett lussebak direkt på förmiddan.
Varvade det med lite julpyntande.
Själva pyntandet tog inte så lång tid.
Det var lite adventsstjärnor o tomtar som skulle upp.
Det får räcka.
Viktors kompis Fredrik hade sovit över o han 
var kvar hela lördan.
Killarna ville vara med o forma lussekatterna.
Eller lussesniglarna o bajskorvarna som det blev.
Jaja, bara de är med!
Städade undan o drog ett varv med snusarn (min pappas
benämning på dammsugare).

  

  


Två tomtar som jag sytt själv. Mina favoriter!
De sitter alltid i fönstret på julen o vakar över La Familia!

Två av mina andra tomtefavoriter.


När bullarna var färdigjästa o gräddade, sprang jag en runda.
Jag har varit jätte flitig denna veckan med träningen.
Har fått ihop 2.8 mil enligt jogg.se.
Löpningen känns bra nu o jag har fått upp flåstet ordentligt.
När jag kom hem ringde Johan.
Nu är vi där jag började.
Micke o jag hade planerat ostfondue o det gillar Johan o Cia
också, så det passade ju bra.
Fick skickat upp Micke på Ica för kvällens inköp.
Hade en supertrevlig kväll o fonduen blev bra.
Det var Cia som fixade ihop den för jag har en
förmåga att göra den tjock o klumpig.
Det blev inte så sent för de hade varit på fest kvällen innan.


Glömde ta kort igår när Johan o Cia var här!
Det är inte likt mig som ständigt går med
kameran i högsta hugg!


Söndagsmorgon!
1:a advent.
Tända första ljuset i adventsljusstaken.
Blev bråk
redan där om vem som skulle tända.
Jag sa att den som inte tänder kan få blåsa ut ljuset i stället.
Viktor tänder.
O Markus blåste ut det med en gång.
Bråk igen..
Mammans mage vrider sig av irritation.
Jaaaaaag
tänder o jaaaaaag släcker.
Då blev barnen snälla o tände ljuset o
Markus släckte det när frukosten var slut.


Vem som ska tända o släcka är den stora frågan hos
oss nu i advent!

Hela famijlen gick en lång promenad på eftermiddan.
Killarna cyklade.
Annars hade vi aldrig kommit fram.
Gick bort till Johan o Cia o lämnade tillbaka en kofta
som Vicky glömde igår.
Barnen fick först leka på strandens lekplats o sen
stannade vi vid linbanan på vägen hem.
Killarna var nöjda o Micke o jag fick också lite frisk luft.
Det blev soffan resten av eftermiddan.
Lite kaffe.
Lite lussekatter.

Lite surfande.
O bara slappa o ha det skönt o kolla tv repriser.
Micke var hembjuden till grannen på fotboll o midda.
Killarna o jag käkade pizza.
Till deras stora glädje.
Till min figurs stora sorg.
Får ta tag i det igen i morgon!


Trevlig promenad med cyklandes killar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0