Mosters gamla pälshattar! 8 nov


Alltid så fint dukat hos Hampus o Camilla!
Goda lax o räkbakelser till förrätt, mums!

Igår var vi på midda hos Hampus o Camilla.
God mat o trevligt sällskap.
Det blev ganska sent.
Klockan var nog närmare halv två när vi kom hem.


Hampus gillar inte att vara med på bild...

Vi spelade Qube som vi hade med oss.
Camilla o Micke har nog här en diskussionn o en fråga!!

Det var inte lätt o hålla reda på vems tur det var att läsa!
Kanske hade lite o göra med vinets påverkan, eller!!

Sent i säng resulterade i att vi höll på att försova
oss i morse till vaccinationen.
Kvart över tio vaknade killarna och klockan elva skulle
vi vara på skolan där vaccinationen skulle ske.
Det var  bara att hoppa i kläderna o köra iväg.
Killarna var jätte duktiga o tyckte det där med spruta
var väl inget att gnälla över!


Klart att man funderat mycket på om man ska ta sprutan eller inte.
Men nu är det beslutat att alla i familjen ska ta den o idag har
barnen fått sin.


Körde inom Karins café på vägen hem för att köpa bullar
till frukosten.
Eller brunchen som det nu blev.
Klockan var halv tolv när vi satte oss för att äta.
Viktors kompis Isak har bott hos oss i helgen men
han verkade till att finna sig alldeles utmärkt
denna förvirrade familj!!
 
18 kronor för tre små bullar. Är det bara jag
som tycker att det är dyrt??
Köper nästan aldrig bullar så jag vet inte
vad som är normalpris, men 18 spänn!!

Eftersom det är farsdag idag var vi hembjudna
till mamma o pappa på midda.
Patrik, Alexander o Joel var också där.
Äter så man håller på att spricka.
Men som vanligt är det ju så gott.
Mamma hade gjort äpplekaka.
Jag undrar hur många som ätit äpplekaka idag!!
Det är nog många.
Provade gamla pälshattar som mamma har sparat från
alla gamla mostrar.
En del av dem är till och med moderna idag.
Men jag vet inte, inte riktigt min stil o komma med
en sån på huvudet, även om det är fräckt!!


Den här hatten kan jag tänka mig ha i vinter....:-)





Mostrarnas gamla pälshattar. Helt underbara!!



Alla samlade på farsdag o äter god mat hos mamma o pappa.
Alla utom syrran!

Alexander o mamma o pappa



Mamma

Pappa

Brorsan

Kusin Joel

Kusin Alexander

Kommentarer
Postat av: cecce

Log för mej själv när jag såg din hattprovning! Faktum är att du passar i dem!:-)



Tack än en gång för hjälpen i helgen!!!

Hoppas jag kan hjälpa dej nån gång.

I. var hemma i dag. Klagade i morse på huvudvärk och ont i armen så jag tyckte det var dumt att chansa. Tonåringarna är jättedåliga så...då kunde lika gärna han va hemma!



Ha det så gott!

Kram

2009-11-09 @ 21:45:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0