Deal med Veet o Gilette! 10 nov


Mina käraste ägodelar! Pincett, rakhyvel o hårborttagningskrämer
-kvinnans bästa vän!


Det är bara att inse.
Jag är inte 20 längre.
Ett säkert ålderstecken är alla dessa långa hårstrån som
plötsligt sticker ut lite var stans på kroppen.
O framförallt i ansiktet.
Ljusa strån som bara blir fler o fler.
Jag har inte tidigare vågat ta bort "mustaschen"
för risken att den skulle bli grövre o att jag skulle ångra mig.
Men sen en tid tillbaka tar jag bort den med kräm.
Det är det bästa jag gjort.
Äntligen slipper jag se ut som en Schnauzer runt munnen.
Pincetten ligger nu för tiden alltid framme. 
Jag är storkonsument av diverse hårborttagningskrämer.
Håret blir tunnare på huvet medans kroppens behåring bara
blir tjockare o längre o kvaliten är det inget fel på.
Växer som ogräs gör det också.
Varför?
När Gud skapade människan var det
väl tänkt att mannen skulle vara hårig o kvinnan
skulle inte
vara det.
Men ju äldre man blir desto hårigare blir kvinnan
o desto kalare blir mannen.
Män vill
har hår på bröstet.
Kvinnor vill definivt inte ha det.
Tack Gode Gud för att det finns rakhyvlar o krämer.
Kanske Veet och Gilette gjorde en deal med Gud när vi skapades!!
I somras upptäckte jag dessutom att det dallrade lite
väl mycket på underarmarna, (ja jag vet det kallas gäddhäng!!)
och rumpan känner verkligen av tynglagen.
Nu har kroppen börjat säga ifrån att det är dags att
se över vissa kroppsdelar lite extra.
Som typ gäddhänget.
O magen
O rumpan
O ja, jag kan sitta här o rada upp hängiga, rynkiga,
håriga
kroppsdelar hela kvällen.
Men se det ska jag inte.
För jag har köpt en fitnesboll.
På gymmet
i lördags provade jag en sån
o jag har haft grym träningsvärk i magen i flera dagar.
en sån måste jag ju bara ha.
Så nu ska det tränas på den här bollen.
allt häng, kanske inte försvinner, men det ska i alla fall inte bli värre...


Min nya träningsleksak. Micke sa med en gång - ny boll till killarna!
Men nej! Jag tror på den här o den är MIN!!
(O nej! Jag har inte hela huset fullt med träningsredskap från Tv Shop)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0