Ska nog bli lite osvensk! 4 nov



Jag ska börja fråga folk vad de ska äta till midda i stället för att
prata väder!! Idag har jag lagat ugnsbadad citronlax med romsås
o quinoa med sockerärter,
skulle varit sparris men det hade jag ingen hemma.

Tänk vad tråkiga vi e i Sverige!
Vi pratar alltid väder.
Har vi inget annat o säga så kommenterar vi vädret.
Idag när första snön kom har samtalen inte handlat om annat.
Varenda en man träffat på har sagt att det snöar idag.
Som om jag inte märkt det.
Jag har också varit ute idag.
Ja jag är inte bättre.
Jag har också kommenterat vädret idag.
Men så kom jag på att jag ska sluta med det.
O bli lite osvensk.
Man kan ju fråga vad de ska äta till midda t ex.
Eller vad de åt till lunch!
På det viset kan man ju få lite middastips på köpet.
Har storhandlat.
O det var lika tråkigt som vanligt.
Handlade lite extra till i morgon eftersom bokklubben är hos mig.


Dyngsura säckar som skulle på tippen.

Hade bestämt med mig själv att jag skulle
köra till tippen när jag kom hem.
Allt som rensades ut i helgen har legat på uppfarten.
Nu var det dyngsurt.
Skit i samma.
In i bilen med skiten, o lite till som jag rensade ut från förrådet.
Fick den där magiska energin o allt som stod i min väg åkte
in i bagaget på bilen.
Jag hade sparat MASSOR för att stå på loppis i sommar.
Gjorde
jag det då.
Nej.
O nu åkte det på tippen.
Hinner samla på mig lika mycket till nästa sommar så
vill jag stå på loppis då kommer jag kunna göra det.
Jag var ensam på tippen.
Bästa tiden
att åka alltså.
Onsdag seneftermidda, novembermånad o det ska
gärna vara snöblandat regn o mörkt!
Ett hett tips.


Snöblandat regn, mörkt o seneftermidda i november.
Kan man tänka sig en bättre dag på tippen!!


Har även idag köpt hem en massa doftsaker som
ska göra att mitt hem hädanefter alltid ska
lukta Lavendel.
Mitt hem har en förmåga att lukta mugg.
Syllarna är bytta men jag känner ibland en konstig lukt.
Det är slut med det nu.
Jag har löst det med lite doftessens!


En väldigt stark doft av Lavendel har spritt
sig i huset o jag känner en lätt huvudvärk!
Men gott luktar det!
Det blir nog bättre när essensen avtagit lite...

Tillbringade kvällen med att lusläsa recentioner.
Måste välja ut en bok till i morgon.
Hade helt glömt bort det där med bok o bara
haft vad vi ska äta i tankarna!!
Skulle ju se snyggt ut o ha bokklubb utan bok!
Det lutar just nu åt Herta Müllers bok "Hjärtedjur".
Eller en som Johanna rekommenderade "Potensgivarna"
med Karin Brunk Holmqvist.
Jag får höra med de andra i morgon.

Kommentarer
Postat av: cecce

Mmm...den där laxen såg helsmarrig ut! Förresten så köpte jag knäckebrödet du tipsade om. Gud, så gott!!Kan knappt sluta äta...



Vädret ja...håller med...tråkigt samtalsämne!!



Nu e jag trött så ögonen går i kors!

Kram och god natt!

2009-11-04 @ 22:05:24
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0